וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: 8 אנשים שהורשעו במעורבות בפיגועים בטהראן הוצאו להורג

7.7.2018 / 12:53

הרשויות קבעו כי חברי הקבוצה אחראים למתקפה ביוני אשתקד, שבה נהרגו 18 בני אדם, ותלו אותם באחת ההוצאות להורג ההמוניות ביותר בשנים האחרונות. משפטם של עוד יותר מ-12 איש נמשך

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: תיעוד מהמתקפה בפרלמנט, בשנה שעברה)

איראן הודיעה היום (שבת) כי היא הוציאה להורג שמונה אנשים שהורשעו במתקפת הטרור בטהראן בשנה שעברה. הפיגוע, שהתרחש ב-7 ביוני אשתקד, היה הראשון של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הסוני במדינה השיעית, שנאבקת בו בסוריה ובעיראק.

באתר של מערכת המשפט מיזאן ובסוכנויות הידיעות הרשמיות לא נאמר מתי אירעו ההוצאות להורג, המבוצעות באיראן בתליה. "השמונה הללו אחראים למותם ולפציעתם של אזרחים חפים מפשע", נכתב באתר מיזאן, שטען כי הקבוצה הורשעה בעקבות עדותם של עדי ראיה ושל סרטונים שבהם נראתה מעורבותם. עוד יותר מ-12 איש נוספים עדיין עומדים לדין.

במתקפה המשולבת נהרגו 18 בני אדם ויותר מ-50 נפצעו. במהלכה הסתערו כמה מחבלים על מתחם הפרלמנט, כשהם נושאים קלצ'ניקוב וחומרי נפץ, והתבצרו במתחם במשך כמה שעות. במקביל, תקפו כמה מחבלים את מתחם הקבר של מנהיג המהפכה האסלאמית, רוחאללה חומייני.

אנשים בורחים מהפלמנט האיראני במהלך התקפה במרכז טהראן, 7 ביוני 2017. רויטרס
איראן נותרה בהלם מהמתקפה. אנשים נמלטים מהפרלמנט בטהראן בזמן הפיגוע/רויטרס

המתקפה גרמה להלם באיראן, שדומה הייתה שהיא חסינה מפיגועי טרור בעשורים שלאחר המהפכה האסלאמית. בתגובה, שיגרו משמרות המהפכה שישה טילים בליסטיים לעבר יעדי דאעש במזרח סוריה.

שיעור ההוצאות להורג באיראן, לפי ארגון אמנסטי, היה שני רק לסין בשנה החולפת, עם יותר מ-500. עם זאת, תליה המונית כמו זו היא יחסית נדירה.

באוגוסט 2016 נתלו 20 חברי ארגון סוני קיצוני, בתום שש שנים של משפט. באוגוסט 2007 נתלו במקביל שבעה אנשים שהורשעו באונס בעיר משהד.

טהראן עדיין לא מכירה בטענות של ארגוני זכויות אדם, שלפיהן בשנת 1988, סמוך לתום המלחמה עם עיראק, הוצאו להורג במשפטי ראווה כ-5,000 איש, בהם קומוניסטים, בדלנים כורדים, אסירים פוליטים וחברי ארגון הגרילה מוג'האדין חלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully