וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS: ח"כ רוזין דרשה דיון בסמכות הרבנות

6.7.2018 / 17:55

במכתב ליו"ר הכנסת דרשה רוזין לדון בוועדת הפנים במקרה שבו סירב בית הדין הרבני בתל אביב להעניק היתר נישואים לבנן של זוג לסביות, בטענה כי אינו מוכן לסייע ל"משפחות חדשות". יו"ר אגודת הלהט"ב: "הגיע הזמן להפקיע מבתי הדין הרבניים את כוחם הבריוני"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

(הפגנה למען זכוית להט"ב מול בית המשפט בתל אביב, בדצמבר)

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS על אודות המקרה שבו בית הדין הרבני בתל אביב סירב להעניק היתר נישואים לבנן של זוג אמהות לסביות פנתה אתמול (חמישי) ח"כ מיכל רוזין (מרצ) יו"ר שותפה של השדולה הגאה ליו"ר הכנסת יולי אדשלטיין בבקשה לקיים דיון דחוף בוועדת הפנים בנושא. האם, ד', הביאה לעולם ילד מתרומת זרע של תורם אנונימי יהודי וביקשה לקבל אישור מהרבנות כי הוא יוכל להינשא בהמשך חייו כדת משה וישראל, אם ירצה בכך. אולם, הרב שלמה שטסמן דחה את בקשתה בנימוק כי "אינו מוכן לתת יד למשפחות חדשות".

בפנייתה לאדלשטיין ציינה ח"כ רוזין כי מדובר בהליך מקובל "שנועד להקל על ילדים לאמהות יחידניות שנולדו מתרומת זרע, להינשא בהתאם להלכה. אלא שבמהלך הליך הבירור על יהדותו של הילד, הרב תחקר את האם על חייה האישיים וכשהבין שהיא מקיימת הורות משותפת עם אישה, פסל במקום את כשירותו של ילדן להתחתן כהלכה. זאת חרף העובדה שהאם הוכיחה באמצעות כל המסמכים הנדרשים כי בנה הוא יהודי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הדין הרבני בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד הוסיפה רוזין, כי מפרטי המקרה עולה שלא הייתה כל סיבה לפסול את כשירות הילד להתחתן ברבנות בעתיד, וכן התנהלות הרב נבעה מעמדה פרטיקולרית אשר אין לה כל כשר להחלטה שעמדה על הפרק. "לא ייתכן כי הרבנות תוכל לעשות שימוש ציני במעמדה בכדי לקבל החלטות הרות גורל על סמך גחמות שרירותיות. על כן, אבקש לקיים דיון דחוף בוועדת הפנים והגנת הסביבה בכדי לדון בסמכות הרבנות לפסול את הכשירות היהודית של ילדים, בשל אורח חייהם של הוריהם בלבד".

בשיחה עם וואלה! NEWS הוסיפה רוזין כי מדובר ב"המשך ישיר למצב בלתי נסבל שבו הרבנות הראשית מנצלת את הסמכות שהמדינה נותנת לה על מנת להמשיך ולחסום משפחות חד-מיניות, וכעת ילדיהם, מחיים נורמטיביים בישראל. מעל הכול זו מדיניות פוגענית שמוכיחה עד כמה נחוץ לשבור את המונופול של הרבנות ולאפשר נישואים אזרחיים בישראל, ויפה שעה אחת קודם".

מיכל רוזין באולפן על הודאת הצעירה בכך שהמעשים עם אנתוני וארן היו בהסכמה. מערכת וואלה!
"מדיניות פוגענית". ח"כ רוזין/מערכת וואלה!

חן אריאלי, יושבת ראש האגודה למען הלהט"ב, אמרה לאחר הפרסום כי "הגיע הזמן שמדינת ישראל תפקיע מבתי הדין הרבניים את כוחם הבריוני להחליט החלטות מופרכות שאינן תואמות את החברה הישראלית של שנת 2018. לא ייתכן שבישראל של היום חיינו מוכתבים על ידי מוסדות חשוכים וקדומים. כל מוסד ששולל מאיתנו את חופש הבחירה ואת חופש האמונה אין לו מקום בחברה מתוקנת ומקרים כמו אלה לוקחים אותנו אחורה בזמן לימי האבן והמערות".

לדבריה, "לא יעלה על הדעת שרב במוסד מטעם המדינה יעניש אזרחית משלמת מיסים על פי עמדותיו הקיצוניות ויכפה את עמדותיו על זכויותיה הבסיסיות וזכויות משפחתה. הציבור בישראל צריך להצביע ברגליים ולהשתמש באלטרנטיבות הקיימות היום לקשירת קשרי משפחה ונישואים באופן ליברלי וחופשי ולהדיר את עצמו כמחאה זועמת מכל מוסד רבני חשוך שממשטר את חיינו והופך אותם במקרים רבים לגיהנום צרוף. החברה הישראלית אומרת כן למשפחות גאות בישראל והגיע הזמן שמוסדות המדינה יצטרפו למאה ה-21".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully