וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרשיות רבות: ראש הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב התפטר

6.7.2018 / 2:02

סקוט פרואיט, שנחשב למינוי שנוי במחלוקת של טראמפ, הסתבך תוך תקופה קצרה בשורה של פרשיות. בין היתר דווח כי הוציא עשרות אלפי דולרים על טיסות במחלקה ראשונה על חשבון הציבור, וכי קיבל טובות הנאה מלוביסט. טראמפ גיבה אותו: "עשה עבודה יוצאת מן הכלל"

סקוט פרואיט, ראש הסוכנות להגנת הסביבה בארצות הברית. רויטרס
סגנו ימלא את מקומו. פרואיט/רויטרס

סקוט פרואיט, ראש הסוכנות להגנת הסביבה בארצות הברית, התפטר אמש (חמישי) מתפקידו - כך הודיע הנשיא דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

פרואיט נחשב למינוי שנוי במחלוקת, ושמו נקשר בפרשיות רבות תוך תקופה קצרה, רובן עסקו בבזבוז כספי ציבור. בין היתר דווח בוושינגטון פוסט כי הוא הוציא כ-68 אלף דולר מכספי ציבור על טיסות במחלקה ראשונה. כשנדרש להסברים, אמר שישנה אווירה פוליטית קשה, ופחות סביר שהוא יזכה להטרדות בטיסות במחלקה ראשונה. הוא גם הוציא 14 אלף דולר על טיסות לביתו באוקלהומה, ונסע לארבעה ימים באיטליה שבהם אובטח, לדרישתו, בסכום של 30 אלף דולר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפני המראתו לניו ג'רזי, 30 ביוני 2018. רויטרס
גיבה את פרואיט במהלך כהונתו. טראמפ/רויטרס

לפחות שני עוזרים שנחשבו למקורביו זכו לתוספות זכר, בעוד עוזרים אחרים שהתריעו על סגנונו הבזבזני הורדו בדרגה. בפרשייה אחרת שכר פרואיט דירת מגורים בוושינגטון במשך חצי שנה במחיר נמוך בהרבה ממחיר השוק מאשתו של לוביסט אשר קידם עניינים מול הסוכנות להגנת הסביבה שבראשה עמד.

עובדים שפרשו סיפרו כי פרואיט ביקש מעוזריו בקשות אישיות, ובין היתר דרש להשתמש בקשרים שלהם כדי לעזור לאשתו לקבל זיכיון לסניף של רשת מזון מהיר. במקרה אחר דווח בניו יורק טיימס כי שלושה עוזרים נדרשו לסייע לבתו של פרואיט להתקבל להתמחות בבית הלבן.

טראמפ גיבה את פרואיט במהלך כהונתו ואמר כי הוא עושה "עבודה נהדרת", בעיקר כיוון שהוא קידם את המדיניות המוצהרת של טראמפ לבטל רגולציות סביבתיות מימי קודמו ברק אובמה. גם הלילה, עם ההודעה הרשמית על עזיבתו, אמר טראמפ כי פרואיט "עשה עבודה יוצאת מן הכלל ותמיד אודה לו על כך". סגנו של פרואיט, אנדרו ווילר, ישמש כממלא מקומו החל מיום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully