וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני לאירופה: חבילת הפיצויים על פרישת ארה"ב לא מספיקה ומאכזבת

6.7.2018 / 0:44

בשיחה שקיים נשיא איראן עם נשיא צרפת מקרון וקנצלרית גרמניה מרקל הוא הביע חוסר שביעות רצון מההצעה שאמורה לשמור על הסכם הגרעין. "סחרה תכנית ברורה להמשך שיתוף הפעולה"

עריכה: איתי עמרם

נשיא איראן חסן רוחאני אמר אמש לנשיא צרפת עמנואל מקרון ולקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי חבילת הפיצויים שמציעה אירופה על פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין "מאכזבת ואינה מספיקה". זאת לקראת פגישת שרי החוץ של איראן ויתר המעצמות היום (שישי) בווינה, במטרה להציל את ההסכם שנחתם ב-2015 ותלוי על בלימה בשל חידוש הסנקציות האמריקניות ומאמצי ממשלו של דונלד טראמפ לבלום את יצוא הנפט מאיראן.

"החבילה שהוצעה על ידי אירופה אינו עומדת בכל דרישותינו", אמר רוחאני למקרון בשיחת הטלפון שלהם, לפי סוכנות הידיעות אירנ"א. הוא אמר כי הוא מקווה שניתן יהיה לפתור את הנושא בשיחות בווינה.

בסוכנות הידיעות תסנים דווח כי בשיחה עם מרקל אמר רוחאני דברים דומים. "למרבה הצער, החבילה המוצעת חסרה תכנית פעולה או מפת דרכים ברורה להמשך שיתוף הפעולה. היא רק כוללת הצעות כלליות כמו בהצהרות קודמות של האיחוד האירופי", צוטט רוחאני.

נשיא איראן חסן רוחאני במסיבת עיתונאים בווינה, 4 ביולי 2018. רויטרס
רוחאני/רויטרס

איראן מנסה להבטיח כי יצוא הנפט שלה יימשך, חרף הלחץ שמפעילה ארצות הברית על בעלות בריתה ועל מדינות אחרות בעולם כדי שאלו יחדלו לעשות עסקם עם טהראן. העיצומים על מגזר הנפט של איראן יתחדשו בנובמבר, ועד אז היא מנסה לקבל ערבויות מאירופה וממדינות אחרות.

בימים האחרונים החלו בכירי המשטר, בהם רוחאני, לרמוז כי יחסמו את מצרי הורמוז - נתיב שיט אסטרטגי שדרכו עובר שליש מאספקת הנפט העולמית - אם יימנע מהם להמשיך ולייצא נפט.

בצבא ארצות הברית הזהירו אתמול כי הם ערוכים להבטיח את חופש השיט והמסחר הימי במפרץ הפרסי, בעוד שמשמרות המהפכה הכריזו כי הם מוכנים ליישם את מדיניותו של רוחאני ולחסום את מצרי הורמוז אם יידרשו לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully