וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של לוחם דובדבן שנהרג מלוח שיש: "דורשים עונש מוות למחבל"

5.7.2018 / 23:37

בני משפחתו של רונן לוברסקי, שנהרג במהלך פעילות מבצעית כשהמחבל אסלאם נאג'י השליך לעברו לוח שיש, קראו בבית הדין הצבאי לגזור עליו עונש מוות. "מדינת ישראל מאפשרת למחבלים להמשיך ולחגוג על חשבון כולנו". לדיון הגיע גם בועז קוקיא, אביו של סמל רון קוקיא שנרצח בערד

עריכה: תום זואילי

בבית הדין הצבאי במחנה עופר התחוללה סערה היום (חמישי) כשבני משפחתו של סמ"ר רונן לוברסקי, לוחם יחידת דובדבן שמת מפצעיו לאחר שלוח שיש הושלך עליו בעת פעילות מבצעית סמוך לרמאללה, התפרצו על המחבל אסלאם נאג'י ועורכי דינו. בני המשפחה קראו קריאות לעבר המחבל ודרשו לגזור עליו עונש מוות.

"מדינת ישראל מאפשרת למחבלים להמשיך ולחגוג על חשבון כולנו", אמר אריק, אחיו של סמ"ר לוברסקי. "הם יושבים פה על סיר הבשר ומקבלים מענק כספי מהרשות הפלסטינית, אספקה מהצלב האדום שלא הייתה מביישת מסעדת יוקרה במרכז תל אביב ותנאי מחיה שרבים מהמשפחות הנזקקות בארץ רק היו חולמות עליהן. צריך לשים סוף לחגיגה. ארבעת אחיו של המחבל יושבים בכלא בישראל. אנחנו דורשים רק דבר אחד מהפרקליטות הצבאית: עונש מוות למחבל".

המחבל אסלאם נאג'י בבית הדין הצבאי - 5 ביולי 2018. אור רביד, מערכת וואלה!
המחבל אסלאם נאג'י בבית הדין הצבאי, היום/מערכת וואלה!, אור רביד

מכתב האישום עולה כי המחבל נאג'י מואשם בגרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח. עם הגשת כתב האישום, ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרו של המחבל עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו. המחבל, תושב מחנה הפליטים אל-עמרי שליד רמאללה, נעצר בפעילות שב"כ בשיתוף צה"ל לפני כחודש. לוחמי דובדבן, חבריו של סמ"ר לוברסקי, ביצעו את המעצר. במהלך החקירה בשב"כ הודה כי הוא אכן זה שהשליך את הלוח שפגע בלוברסקי וגרם למותו מגג בניין סמוך וביצע שחזור של האירוע.

יחד עם בני משפחת לוברסקי נכחו בדיון משפחות שכולות מפורום "בוחרים בחיים" ופעילי תנועת "אם תרצו". בועז קוקיא, אביו של סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד לפני מספר חודשים ומראשי פורום "בוחרים בחיים" אמר כי: "דין הרוצחים להיהרג או במקום האירוע או לאחר מכן. כל עיני חיילי צה"ל ומפקדיו בשטח בוחנים עד כמה המערכת הצבאית עומדת אחרי ענישת הפוגעים בחייליה. אני קורא לכול היועמ"שים למיניהם לתת סיוע ולקדם זאת. אני קורא למערכת הביטחון לתמוך בכך ולא לחשוש מלהוריד את הכפפות בלחימה בטרור הפלסטיני בדיוק כפי שקרא לאחרונה עם חוק טיילור פורס בארצות הברית ובחוק הקיזוז של הכספים המועברים לרשות הטרור הפלסטינית. אני מקווה שיקודם ויעבור תיקון לחוק עונש מוות למען הנרצחים ולמען ההגנה על אזרחי המדינה וחייליה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אריק לוברסקי במשפטו של המחבל אסלאם נאג'י בבית הדין הצבאי - 5 ביולי 2018. אור רביד, מערכת וואלה!
"דורשים גזר דין מוות". לוברסקי/מערכת וואלה!, אור רביד

אלון שוורצר, ראש אגף מדיניות בתנועת "אם תרצו" שמלווה את המשפחה אף הוא את המשפחה, הוסיף: "אנחנו מתמודדים עם משפחה של מחבלים שממומנים על ידי הרשות ולכן זהו מקרה נוסף בו על הפרקליטות לדרוש עונש מוות. בהתמודדות מול הטרור יש ליצור חבילת אימה מול מחבל פוטנציאלי שעשויה לבלום את הטרור. גירוש משפחות מחבלים, שלילת זכויות מחבלים בבתי הכלא וחקיקת עונש מוות מחבלים תגדע ללא ספק כמות פיגועים עצומה עוד בטרם תוכננו ותציל נפשות של ישראלים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully