וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המנהל לא פטור מאחריות": הצעיר שנפצע מקרש בחולון עדיין במצב אנוש

5.7.2018 / 23:04

מחקירת פציעתו של הצעיר שנפגע מקרש סמוך לאתר בנייה בחולון עולה כי האתר פעל בניגוד לצו - אך רק הפועלים הפשוטים נעצרו. בית המשפט מתח ביקורת על המשטרה: "לא ברור מדוע האחראים לא מאחורי סורג ובריח". הצעיר מאושפז כשהוא מורדם ומונשם

צילום: דוברות משטרה, עריכה: שניר דבוש

אתר הבנייה בחולון שממנו נפל קרש וגרם לפציעת צעיר באורח אנוש פעל למרות צו הפסקת עבודה - כך עולה מחקירת משטרת מרחב איילון. על אף שהאתר פעל ללא אישור, המשטרה לא חקרה את מנהלי החברה ואת המהנדס והיא אף נמנעה מלעצור את מנהל העבודה ואחראי הבטיחות, והעדיפה לעצור את הפועלים הזוטרים בלבד.

בית משפט השלום בתל אביב שחרר היום בשעות הצהריים (חמישי) את שלושת החשודים, פועלי הבניין שהיו באתר הבנייה בעת העבודות. הצעיר, מאיר פלישתייב בן 21, מאושפז כשהוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ של בית החולים איכילוב בתל אביב כשהרופאים ממשיכים להיאבק על חייו.

לקריאה נוספת:
רוכב אופניים נפצע קשה מפגיעת קרש שנפל מאתר בנייה בחולון

צעירשנפגע מקרש שנפל מאתר בנייה ברחוב האצ"ל בחולון. איחוד הצלה, איחוד הצלה
זירת האירוע, אתמול/איחוד הצלה, איחוד הצלה

בית המשפט מתח ביקורת חריפה על התנהלות חוקרי המשטרה. השופט ציין כי "מדובר באירוע טרגי במהלכו קרש נפל מאתר בנייה ופגע בראשו של עובר אורח והוביל לתוצאה קשה מאוד", והוסיף: "בעניין זה לא ברור לי מדוע חשוד אחר, שהוגדר מנהל העבודה ואחראי הבטיחות באתר, לא מצא את עצמו מאחורי סורג ובריח, בעוד שחשוד אחר נעצר והוא לפניי".

לדברי השופט, "העובדה שמדובר בשני עובדים שעבדו בכפיפות לאותו חשוד שהובא בפניי איננה פוטרת את מנהל העבודה מאחריות". הוא אמר כי "הנתון מטריד" על כך שהעבודה במקום נעשתה ללא אישור ובניגוד לצו הפסקת העבודה, "מגיעה לכדי מנהל העבודה - ואף מעבר לכך".

עוד באותו נושא

אמו של הצעיר שנפגע מקרש ליד אתר בנייה בחולון: "מתפללים לנס"

לכתבה המלאה
צעירשנפגע מקרש שנפל מאתר בנייה ברחוב האצ"ל בחולון. איחוד הצלה, איחוד הצלה
זירת האירוע, אתמול/איחוד הצלה, איחוד הצלה

נדיה, אמו של מאיר, אמרה אתמול בשיחה עם וואלה! NEWS כי בני המשפחה "מתפללים לנס" ו"מבקשים מהציבוק הרחב להתפלל שמאיר ייצא מזה". לדבריה, "המצב של מאיר קשה, אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה, אבל מבינים מהמשטרה שהבן שלי עבר עם האופניים ונפגע מקרש שנפל עליו מאתר הבנייה".

שכנים המתגוררים בסמוך לבניין שבו מתקיימות עבודות הבנייה סיפרו כי הפועלים ניסו לפרק תקרת פיגום באחת הקומות העליונות של הבניין וככל הנראה, במהלך ניסיונותיהם, הקרש נפל ופגע ברוכב האופניים. שכנים אחרים סיפרו כי ראו במקום פועלים משליכים קרשים מגובה. לדברי אחד מהשכנים, "זרקו קרשים שעפו באזור הגינה".

הוא הוסיף: "באמת חשבתי שיכול לקרות פה משהו". שכנה אחרת, אם לילדים, אמרה: "אמאל'ה, זה יכול לקרות לכל אחד, צריך לפתוח שבע עיניים על הילדים שלנו, אם אנחנו לא רוצים שייפגעו". היא הוסיפה כי המקרה הוא "ביש מזל" וכי "צריך להרחיק את בעל האתר, מה זו ההפקרות הזאת?".

ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת הדיווח על האירוע, פתחה המשטרה בחקירה שעדיין נמצאת בראשיתה ומטבע הדברים לא נוכל לפרט על אודותיה. החקירה מנוהלת בשיתוף עם מפקחי בטיחות של משרד העבודה והרווחה, מתמקדת בכלל התפקידים הרלוונטיים לעבודות הבנייה שהתנהלו במקום ובכלל ההיבטים הנוגעים להבטחת שלומו של הציבור. משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת ולא תהסס למצות את הדין עם כל גורם שימצא נגדו במהלך החקירה תשתית ראייתית לביצוע עבירה פלילית, זוטר ובכיר כאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully