וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוט של כל הורה: באו לקחת את ילדיהם מהקייטנה - וגילו שאבדו

הוריהם של שלושה ילדים בקייטנה בירושלים גילו כי עזבו את מתחם הגנים ואף איבדו את דרכם חזרה, זאת מבלי שהצוות עדכן אותם באירועים. ההורים אף ציינו כי לאחר מכן נאמר להם שילדיהם "מופרעים" ועל כן יש להוציאם למסגרת נפרדת. העירייה: האירוע תוחקר והצוות זומן לשימוע

הורים בירושלים שהגיעו לקחת את ילדיהם בני הארבע השבוע מקייטנה שמפעילה העירייה הופתעו לגלות שילדיהם יצאו מהמתחם ואף אבדו - מבלי שהאחראיות בקייטנה עדכנו אותם על כך. לאחר התקרית שאירעה ביום שלישי, ההורים טוענים כי נאמר להם ש"ילדיהם מופרעים", ולכן הם לא יוכלו להמשיך בקייטנה הזו. במנהל הקהילתי גינות העיר, האחראי על הקייטנה, נאמר כי הוחלט להעביר את הילדים מהקייטנה בשל חוסר מקום וקשיים שעלו, אך ללא קשר לתקרית. מהעירייה נמסר כי האירוע תוחקר והצוות הוזמן אתמול (חמישי) לשימוע.

"באתי לקחת את הילד מהגן בשעה 15:00 ואני רואה מטייל ליד הבית של ההורים שלי שנמצא בקרבת הגן", סיפרה גלי שבנה היה בקייטנה ברחוב אנטיגונוס בעיר. "שאלתי אותו מה אתה עושה, והוא אמר לי: 'אימא, עוד שני ילדים נעלמו, יצאנו מהגן כי הגננת אמרה לנו שהיא לא רוצה אותנו בקייטנה שלה, היא לא רוצה ילדים כאלה מופרעים בקייטנה'". לדבריה, היא הבינה שבנה ושני ילדים נוספים יצאו מהגן, אך הוא חזר ועדכן את המדריכה על כך שהוא ושניים נוספים אבדו בדרך. לטענתה, רק אחרי כ-40 דקות, הילדים נמצאו מפוחדים ובוכים כי הם לא מצאו את הדרך חזרה. "השער היה פתוח", הוסיפה. "הגננת אפילו לא שמה לב שהילדים לא נמצאים בגן. איך יכול להיות שלא מודיעים לי על דבר כזה. אני צריכה לגלות את זה לבד? ואז עוד הפילו את האשמה עלינו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אחד האבוד ראה את הילדים מסתובבים לבד מחוץ לגן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אורטל אמו של ילד נוסף שיצא מהגן, הגיעה מאוחר יותר ושמעה על מה שקרה. "ראיתי את גלי עם הילד שלה מחוץ לגן, ושאלתי אותה 'איך עבר היום' מבלי שידעתי על ההתרחשויות", שחזרה. "ואז היא סיפרה: 'הילד שלך יחד עם ילד נוסף לא מוצאים אותו, הם יצאו מהגן'. לא הבנתי על מה היא מדברת". אורטל ציינה כי הם התחילו לחפש את הילדים, אך הניחו שהם נמצאים קרוב לגן. "חיפשנו סביב הגן באזור. התחלנו לקרוא להם, לא תיארנו לעצמנו שהם כל כך התרחקו". לבסוף, הילד נמצא במקום על ידי האב של הילד השלישי שבכלל ראה את השניים במקרה ברחוב כשנסע לבית ספר שנמצא במרחק כקילומטר מהגן. "התקשר אלי האבא שבמקרה ראה אותם מסתובבים שם לבד".

גלי עדכנה לאחר מכן את אחת המדריכות בהתרחשויות. היא הודיעה לה שהילדים שאבדו נמצאו, אלא שאז לדבריה השיבה לה המדריכה "שיהיו בריאים". "ואם היה קורה להם משהו?", שאלה גלי והמדריכה השיבה: "מה אני יכולה לעשות, לקשור אותם?". - "כן, אם צריך תקשרי אותם", ענתה גלי. אז המדריכה העלתה חשש לטענות של אלימות: "אם את הייתי עושה את זה היו אומרים שאני אלימה ושולחים אותי לבית סוהר".

ההורים ציפו להתנצלות, אך במקום זאת, הם טוענים שהואשמו בכך שילדיהם מופרעים, וכי לא יוכלו להמשיך בקייטנה הזו. היום כבר נמצאה לילדים מסגרת חדשה, בה נמצאים רק החמישה שיצאו מהגן.

גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
הילדים הועברו למסגרת נפרדת/שי מכלוף

מהעירייה נמסר בתגובה כי "המקרה החמור שאירע במהלך הקייטנה תוחקר וטופל על ידי כלל הגורמים המקצועיים. הצוות החינוכי הוזמן לשימוע, ננזף ולקחי האירוע הופצו לכלל הקייטנות בירושלים. בשל העובדה כי התלמידים הם בשכבת גיל גדולה יותר מתלמידי הגן לא נוצר שילוב מיטבי ועל כן הוצע להורים להעבירם למסגרת אחרת מתאימה יותר".

נטלי פיקהולץ, מנהלת תחום פנאי ומשפחות במינהל קהילתי גינות העיר, אמרה כי "העירייה פנתה אלינו לפתוח לילדים האלו קבוצה, ומשעלו קשיים, ללא קשר לבריחה של הילדים, ביקשנו להחזיר אותם לרנה קאסן (מסגרת אחרת שתחת העירייה - מ"ה), כי ראינו במסגרות שלנו לא ניתן לשלב אותם". פיקהולץ טוענת כי אמנם הדבר היה בסמיכות לתקרית, אך לא בגללה. "זה היה חלק ממכלול. זה לא שבעקבות האירוע הוחלט על זה. היה לנו רצון טוב למצוא להם מענה בקייטנה כי רנה קאסן לא יכלו לפתוח להם קבוצה, ומשראינו שזה לא משתלב עם הקבוצות שלנו, כי גם לנו נוסף רישום, ביקשנו להעביר אותם חזרה. וברגע שהבנו שיש להם פתרון ומענה, אז פנינו להורים. לא הפקרנו אותם חלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully