וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיבל פרס": 5 שנות מאסר לצעיר שדרס אישה למוות תחת השפעת סמים

5.7.2018 / 20:47

משפחתה של אימאן זועבי זעמה על גזר הדין שניתן לצעיר שדרס אותה למוות כשהוא תחת השפעת סמים ונמלט. "לנו נהרסו החיים. אני נשארתי לבד בבית והעבריין עוד שנה כבר יהיה חופשי", אמר האלמן

צילום: מד"א, עריכה: שניר דבוש

(בווידיאו: תאונת הדרכים שבה נהרגה אימאן זועבי בדצמבר 2016)

בית המשפט המחוזי בנצרת הטיל אתמול (רביעי) חמש שנות מאסר בפועל על חוסיין שחאדה, בן 22 מהיישוב, שהורשע בהריגתה של אימאן זועבי בת ה-53. שחאדה הורשע בנוסף לכך בעבירות חבלה חמורה, שימוש ברכב ללא רשוות, נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף ונהיגה בשכרות.

מוחמד זועבי, תושב הכפר סולם הסמוך לעפולה שהיה בעלה של אימאן, אמר היום בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא "עדיין בהלם מאז אתמול" בעקבות גזר הדין. האלמן הוסיף כי הוא "לא מצליח לעכל את החלטת בית המשפט" ושאל: "בית המשפט כאילו נתן פרס לאדם שגזל חיי אדם, שנהג בזלזול ובהפקרות. על מי מרחמים פה? על הקורבן או על העבריין?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הייתה פעילה למען קידום זכויות נשים בחברה הערבית. זועבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון, 18 בדצמבר 2016, לקח שחאדה את רכבו של אביו, ללא אישורו, ויצא מהכפר לכיוון מושב מרחביה בכביש 7155. אימאן זועבי, כלתה ונכדה נסעו בכיוון הנגדי והתקרבו לעיקול בדרך. במכונית נהגה כלתה של זועבי, הדא בת ה-28. שחאדה, שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה, נסע במהירות מופרזת, כשהוא תחת השפעת סמים, סטה אל הנתיב הנגדי והתנגש במכונית שבאה ממול.

הדא, שנהגה ברכב, נפצעה באורח קשה ובנה התינוק, שהיה אז בן ארבעה חודשים, נפצע באורח קל. שחאדה נמלט מהמקום ומאוחר יותר הסגיר את עצמו לידי המשטרה.

זועבי הייתה פעילה בעמותת "כיאן" העוסקת בקידום זכויות הנשים בחברה הערבית. ביום התאונה שבה זועבי ממשרדי העמותה בחיפה. היה זה היום הראשון לעבודתה, לאחר תקופת היעדרות בשל סיבות בריאותיות.

"אימאן הייתה אישה מיוחדת, פשוט מנהיגה. מותה הוא אבדה גדולה מאוד", ספדה לה מנכ"לית העמותה, רפאא ענבתוואי, בהלווייתה למחרת התאונה. "היא הייתה מנהיגה לא פחות מנשים שמכהנות כחברות כנסת או עומדות בראשות עמותות חברתיות".

אימאן זועבי, שנהרגה בתאונה בכפר סולם, 18 בדצמבר 2016. מערכת וואלה! NEWS
"הייתה אישה מיוחדת, פשוט מנהיגה". אימאן זועבי/מערכת וואלה! NEWS

משפחתה של אימאן התבקשה לתאר בבית המשפט את השבר הגדול שחוותה, ולבית המשפט גם הוצג "תסקיר נפגעי עבירה". אימאן, שהותירה אחריה בעל וארבעה ילדים, וכן נכדים וכלות, הייתה עוגן ודמות מרכזית במשפחה. מהתסקיר עלתה תמונה קשה שלפיה מותה גרם לקטיעה ולשבר עמוק ויקיריה שקועים במצוקה ובהתמודדות יומיומית.

מצבו של בעלה, מוחמד, קשה מאוד, ובין היתר מצבו הבריאותי הידרדר והוא עבר ארבעה ניתוחים בעקבות התקפי לב וחלה שוב במחלת הסרטן¬ ממנה סבל בעבר. הדא, כלתה של אימאן, מתהלכת עם קביים, מתקשה לתפקד ולטפל בשני ילדיה הקטנים. היא עברה כבר מספר ניתוחים ועליה לעבור ניתוח נוסף. בנוסף לכך, היא סובלת מסיוטים שמלווים ברגשות אשם.

"לנו נהרסו החיים. אני נשארתי לבד בבית והוא, העבריין, עוד שנה כבר יהיה חופשי. זה לא גזר דין שירתיע אחרים לנהוג כמוהו. זו התנהגות מופקת ועבריינית", אמר מוחמד. "כנראה המערכת רוצה לסמן עוד מקרה שירד מסדר היום ולא נותנת דעתה על ההשלכות השליליות".

היכל המשפט, נצרת. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
בית המשפט בנצרת/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

השופט כתב בגזר הדין כי "מציאות כבישינו קשה היא, הקטל המתמשך בדרכים הוא 'רעה חולה' לחברתנו, והאינטרס הציבורי קורא לבתי המשפט לתרום את חלקו במלחמה בקטל בדרכים. הדרך היחידה לעשות כך¬ היא על ידי הטלת עונשים מרתיעים, רבות עונשי מאסר ארוכים מאחורי סורג ובריח".

בית המשפט הציג ענישה במקרים דומים בעבר, שנעה בין שלוש עד שש שנות מאסר, וכששקל את הנסיבות השונות מצא כי מתחם העונש ההולם בעניינינו נע בין שלוש עד תשע שנות מאסר. התביעה ביקשה מתחם ענישה שבין שש עד 12 שנות מאסר.

בנוסף לכך, הוטלו על הנאשם פסילה בפועל של 12 שנים מלקבל או להחזיק רישיון¬ נהיגה, וכן מאסר על תנאי של 12 חודשים למשך שלוש שנים, שלא יעבור על אחת מהעבירות בהן הורשע.

אור ירוק: "מסר רופס ושעלול לחלחל לעבריינים אחרים"

לא רק המשפחה תקפה את החלטת בית המשפט. גם בעמותת "אור ירוק ביקרו אותה בחריפות ואמרו היום לוואלה! NEWS: "כשבית המשפט מקל בעונשו של עבריין תנועה כבד, כזה שמצפצף על החוק, הוא משדר מסר רופס ומקל כלפי עבירות התנועה הקשות בכבישים, מסר שעלול לחלחל גם לעברייני תנועה אחרים.

בית המשפט הוא גורם מרכזי ובעל חשיבות רבה ביצירת הרתעה אפקטיבית ולכן על בתי המשפט לשלוח מסר חד וברור כי חיי אדם אינם הפקר. על בתי המשפט מוטל התפקיד לעשות משפט צדק בשם נפגעי תאונות הדרכים ולהבהיר כי אדם שנוהג בשכרות, ללא רישיון ונוטל חיי אדם ייענש באופן חמור, כזה שירתיע נהגים אחרים מלנהוג כמותו".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully