וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מתכננים בחסידות סאטמר להילחם ביוקר החתונות

5.7.2018 / 9:15

האדמו"ר טייטלבוים יזם לאחרונה מאבק במחירים שנאלצים בני זוג בחסידות לשלם סביב תעשיית החתונות. השיטה: זוג שמתחתן מתחייב שלא להוציא יותר מ-60 אלף דולר בחתונה. בתמורה, הזוג יקבל את הכסף בהלוואה לכ-20 שנה תוך התחייבות להחזיר מאה דולר בחודש

האדמו"ר מסאטמר. מאיר אלפסי, כיכר השבת
מאבק להוזלת החתונות. האדמו"ר מסאטמר/כיכר השבת, מאיר אלפסי

בחסידות סאטמר מנסים להילחם ביוקר החתונות. האדמו"ר, רבי אהרון טייטלבוים, יזם לאחרונה מאבק חדש, שבמסגרתו זוג שמתחתן מתחייב שלא להוציא יותר מ-60 אלף דולר בחתונה. בתמורה, הזוג יקבל את הכסף בהלוואה לכ-20 שנה תוך התחייבות להחזיר מאה דולר בחודש. הכסף מועבר ישירות לנותני השירות, כולל השדכנית, וכך בחסידות מפקחים גם על הגובה של ההוצאות.

מדובר בחלק מיוזמה של ארגון "חתונה תקנות" שהקימה החסידות בארצות הברית לפני כעשור. מטרתו העיקרית הוא לסייע לזוגות שמתחתנים ומשפחותיהם בצמצום הוצאות החתונה. את היוזמה האחרונה הוחלט להוציא לפועל לאחר שהאדמו"ר ראה צורך לחזק את התקנות "ולהוסיף עוד בצמצום ההוצאות", כפי שמעידים בחסידות.

האדמו"ר זימן אליו 200 בעלי הון מהחסידות במסגרת אירוע שבע ברכות שערך לנכדתו, במהלכו ביקש מהם להירתם למשימה. הוא העיד כי מאז נולד הפרויקט נחסכו כ-30 מיליון דולר של "הוצאות-מיותרות". בחודשים האחרונים, כך נחשף באירוע, הוחלט על מהלך חדש ש"יעזור לציבור לצמצם בהוצאות ולא ליפול בחובות אחרי החתונה. לחגוג שמחה אמיתית בלי דאגות של הלוואות וגלגול כספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully