וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל איראני: ישראל גונבת מאיתנו עננים ומונעת שלג

ארגון ההגנה האזרחי ברפובליקה האסלאמית טען כי ישראל אחראית לבצורת במדינה ומונעת ירידת משקעים בשטחה. השירות המטאורולוגי האיראני סתר את טענותיו: "העלאת שאלות מעין אלה לא רק שאינן פותרות את הבעיות שלנו, אלא מרחיקות אותנו ממציאת פתרון נכון"

הגנרל האיראני גולאם רזא ג'לאלי, המשמש כראש ארגון ההגנה האזרחי של איראן. אתר סוכנות הידיעות תסנים, אתר רשמי
אקלים חשוד. ג'לאלי/אתר רשמי, אתר סוכנות הידיעות תסנים

הגנרל האיראני גולאם רזא ג'לאלי, המשמש כראש ארגון ההגנה האזרחי של איראן אמר במסיבת עיתונאים ביום שני כי "האקלים המשתנה באיראן הוא חשוד" - והאשים את ישראל בכך שהיא מתמרנת את האקלים ומונעת ירידת גשמים ברפובליקה האסלאמית. בדבריו שהובאו בסוכנות הידיעות הרשמית למחצה ISNA טען ג'לאלי כי ישראל גונבת עננים מאיראן.

לדבריו, מחקר איראני מגבה את טענתו שקיים חשד להשפעה זרה על שינוי האקלים וכי "ישראל ומדינה נוספת באזור איחדו כוחות והן פועלות בכדי לוודא שהעננים שנכנסים לשטחה של איראן לא יורידו גשמים". ג'לאלי טען גם לגניבת שלג באותה הדרך ובתור דוגמה לכך ציין כי כל פסגות ההרים בין אפגניסטן והים התיכון מכוסות בשלג מלבד אלו שבאיראן.

שוטרים בזירה לאחר  מתקפת הירי בטהרן, 7 ביונ י 2017. AP
שמי טהראן נקיים מעננים/AP

השירות המטאורולוגי של הרפובליקה האסלאמית נותר סקפטי לגבי טענות הגנרל. אהאד ואזיפה, ראש השירות המטאורולוגי של איראן, מסר שייתכן שלגנרל ג'לאלי יש מסמכים ונתונים שאין ברשותו ואינו מודע להם אך "על בסיס ידע מטאורולוגי, אין זה אפשרי שמדינה תגנוב שלג או עננים ממדינה אחרת".

איראן סובלת מבצורת, אך מדובר בתופעה אזורית שאינה קשורה באיראן בלבד. "העלאת שאלות מעין אלה לא רק שאינן פותרות את הבעיות שלנו, אלא מרחיקות אותנו ממציאת פתרון נכון", הוסיף ואזיפה.

האשמות הגנרל אינן הפעם הראשונה שבה בכיר איראני מאשים מדינות זרות בגניבת גשם. נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד האשים בשנת 2011 את מדינות המערב בניסיונן ליצור בצורת באיראן וטען כי מדינות אירופאיות השתמשו בציוד מיוחד כדי לגרום לעננים להוריד את כל הגשמים שבהם בשטחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully