וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-150 מטר: חוסל ראש עיר בפיליפינים שהצעיד חשודים בסמים ברחובות

אנטוניו הלילי, ראש העיר טנאואן שמדרום למנילה, נהג לערוך "מצעדי בושה" לחשודים בסחר בסמים, אך הואשם בעצמו על ידי הממשלה בקשר לסוחרי סמים. במהלך טקס מחוץ למבנה העירייה הוא נורה ממרחק רב ונהרג. החשוד טרם נתפס

עריכה: שניר דבוש

ראש עיר בפיליפינים, שנהג להצעיד חשודים בסחר בסמים ברחובות העיר, נורה למוות בידי צלף במהלך טקס לאומי. אנטוניו הלילי נורה בחזהו בזמן ששר את ההמנון מחוץ למבנה עיריית טנאואן שמדרום לבירה מנילה. ראש העיר היה ידוע במדיניות התקיפה שלו נגד סחר בסמים, אך הוא בעצמו הואשם בכך שהוא מגונן על סוחרים, אם כי הוא הכחיש זאת.

בתיעוד של האירוע נראים אנשים נמלטים לכל עבר בבהלה אחרי הירי ואדם ששוכב על הרצפה, כשהוא עובר ניסיונות החייאה.

המשטרה מסרה כי החשוד, שפגע בראש העיר ממרחק של 150 מטר, נמלט לאחר הירי וטרם נעצרו חשודים. "המרחק היה יוצא דופן, זה לא יכול היה להיעשות על ידי אדם רגיל. כישוריו דומים לשל צלף מקצועי", אמר מפקד המשטרה.

לפני שנתיים עלה הלילי לכותרות כשאילץ חשודים בסחר בסמים לצעוד ברחובות העיר עם שלטים שבהם נכתבו פשעיהם, במה שתואר כ"מצעד הבושה". עם זאת, בשנה שעברה שליטתו בכוח השיטור המקומי צומצמה אחרי שהממשלה במנילה האשימה אותו בקשרים עם סוחרי סמים.

תיעוד הירי בראש העיר

מאז החל הנשיא רודריגו דוטרטה במלחמתו בסמים ביולי 2016, נהרגו לפי הערכות הממשלה יותר מ-4,000 חשודים בסחר בסמים ובשימוש בסמים במבצעים של המשטרה.

המשטרה טוענת כי בכל המקרים היה זה מתוך הגנה עצמית אחרי שהחשודים התנגדו למעצרם, אולם ארגוני זכויות אדם מעריכים כי מספר הקורבנות הוא 12 אלף וכי רבים מהמקרים, כולל בידי אזרחים שלקחו את החוק לידיים, היו הוצאות להורג ללא משפט.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אנטוניו הלילי, ראש עיר בדרום הפיליפינים, 2016. AP
הלילי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully