וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל דברי טראמפ על אירופה: שגריר ארה"ב באסטוניה פרש מתפקידו

ג'יימס מלוויל כתב בפוסט פרטי בפייסבוק שמתקפותיו של הנשיא על האיחוד ועל נאט"ו שגויות ומוכיחות כי "הגיע זמני ללכת". בעוד כשבועיים תתקיים פסגת נאט"ו, וטראמפ שוב תוקף את בעלות בריתה של ארה"ב: לא משלמות מספיק

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

שגריר ארצות הברית באסטוניה, ג'יימס די מלוויל, פרש מתפקידו בשל דבריו של הנשיא דונלד טראמפ על בעלות בריתה של וושינגטון באירופה - כך דיווח המגזין פוריין פוליסי. לפי הדיווח, השגריר ציין בפוסט פרטי שכתב בפייסבוק לדבריו של טראמפ על האיחוד האירופי - "הוקם כדי לנצל את ארצות הברית ולשדוד את קופת החזיר שלה" - ועל נאט"ו - "גרועה כמו NAFTA" (הסכם הסחר של צפון אמריקה) - כסיבות שהובילו לפרישתו.

"זה לא רק שגוי, אלא מוכיח לי שהגיע הזמן ללכת", כתב הדיפלומט, שמונה לתפקיד ב-2015 על ידי הנשיא הקודם ברק אובמה, על התבטאויותיו ומדיניותו של הנשיא. לפי הביוגרפיה שלו באתר מחלק המדינה, הוא החזיק בעבר בשורת תפקידים דיפלומטיים בכירים באירופה והוא דובר רוסית, גרמנית וצרפתית.

מחלקת המדינה אישרה את הדיווח. "שגריר ארצות הברית באסטוניה, ג'ים מלוויל, הכריז על כוונתו לפרוש משירות החוץ ב-29 ביולי, אחרי 33 שנה שבהן שירת את הציבור", מסר דובר מטעם מחלקת המדינה. הוא מצטרף בכך לעוד כמה דיפלומטים בכירים שעזבו בחודשים האחרונים את תפקידיהם במחאה על מדיניות טראמפ.

שגריר ארה"ב באסטוניה, ג'יימס מלוויל, יוני 2018. מחלקת המדינה, מערכת וואלה! NEWS
מחלקת המדינה אישרה את עזיבתו. מלוויל/מערכת וואלה! NEWS, מחלקת המדינה

לאחרונה הטיל טראמפ מכסי מגן על מדינות האיחוד והוא טוען כי חברות נאט"ו לא משלמות מספיק על ביטחונן. הוא יגיע לפסגת הברית בבריסל באמצע החודש הבא, ימים ספורים לפני פגישתו הרשמית הראשונה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהלסינקי.

רק הלילה, במהלך שיחה עם כתבים במטוס האייר פורס 1, חזר טראמפ על הביקורת שלו כלפי בעלות בריתה של ארצות הברית בנאט"ו. בטיסה מוושינגטון למועדון הגולף שלו בניו ג'רזי, אמר כי על מדינות נוספות, בהן גרמניה, ספרד וצרפת, להגדיל את תרומתן לגוש.

"זה לא הוגן מה שהן עושות לארצות הברית", אמר. "ארצות הברית משלמת יותר מכל אחד אחר בצורה לא פרופורציונלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully