וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביון הגרמני: בתו של הימלר עבדה בשורותינו אחרי המלחמה

29.6.2018 / 16:32

ה-BND אישר דיווח של העיתון בילד ולפיו גודרון בורוויץ, בתו של מפקד האס-אס, הועסקה בסוכנות בשנות ה-60. אחרי המלחמה, רבים מבכירי המשטר הנאצי נותרו בתפקידי מפתח בשירותי הביטחון של מערב גרמניה

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מצעד החיים באושוויץ, אפריל)

שירותי הביון של גרמניה הודו היום (שישי) כי בתו של הבכיר הנאצי היינריך הימלר פעלה בשירותיו בשנות ה-60, על אף שהיא מעולם לא התנערה מאביה או מהאידיאולוגיה הנאצית והמשיכה להיות חלק מסצינת הימין הקיצוני. הימלר היה מפקד האס-אס ואחד מאדריכלי השמדת היהודים.

בהודעתם אישרו שירותי הביון (BND) דיווח של עיתון ה"בילד", ומסרו כי גודרון בורוויץ, בתו של הימלר עבדה בסוכנות במשך כמה שנים, עד 1963, תחת שם בדוי. "מועד עזיבתה קשור לתחילת השינוי בסוכנות ביחס לעובדים שהיו קשורים לנאצים", אמר ראש מחלקת ההיסטוריה של ה-BND, בודו הכלהאמר.

היינריך הימלר. AP
היה אחד מבכירי המשטר הנאצי. הימלר/AP

באותה תקופה עמד בראש הסוכנות ריינהרד גהלן, קצין מודיעין לשעבר בגרמניה הנאצית שנותר בתפקידו עד 1968. הכלהאמר הסביר כי מאחר שבתו של הימלר אינה בחיים עוד, ה-BND יכולה הייתה לחרוג מהמדיניות שלה שבמסגרתה היא אינה מגיבה על עובדים בעבר או בהווה. החשיפה היא חלק מתהליך בחינה ביקורתית שעורכת הסוכנות כלפי עברה.

העובדה שבתו של הימלר פעלה בשירות הביון הגרמני צפויה לחזק את הביקורת של חלק מההיסטוריונים כלפי התנהלות סוכנויות הביון הגרמניות אחרי מלחמת העולם השנייה. אלו מואשמות בכך שנכשלו במיגור הימין הקיצוני, כשנאצים לשעבר שעבדו בשורותיהן אחרי המלחמה ככל הנראה הסתירו חלק מעמיתיהם.

הקושי בהעמדתם לדין של גורמים בעלי עבר נאצי הוא נושא כאוב בהיסטוריה של גרמניה שלאחר המלחמה, כמו גם האפשרות שתומכי הימין הקיצוני מחזיקים בעמדות של כוח והשפעה בשורות סוכנויות הביטחון שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully