וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בסיום קורס טיס: נמשיך לפעול בעוצמה נגד מטרות איראניות

28.6.2018 / 18:38

בטקס בבסיס חצרים אמר ראש הממשלה כי ישראל תוסיף לפעול נגד תכנית טהראן להפוך את סוריה ל"בסיס טילים קטלני". לדבריו, "בתחילה עמדנו לבד, אבל החלטת טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין יצרה היפוך אסטרטגי"

צילום: אלעד מלכה, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: נתניהו בישיבת הממשלה, מוקדם יותר החודש)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי ישראל "לא תיתן לאיראן לפתח נשק גרעיני, ותמשיך לפעול בכל העוצמה נגד תכניתה להפוך את סוריה לבסיס טילים קטלני נגדנו". בנאומו בטקס סיום קורס טיס בבסיס חצרים של חיל האוויר אמר נתניהו כי "נטישת החברות והמדינות את השוק האיראני, והפגנות ההמונים באיראן מלמדות שהמאמצים שלנו להעמיד את איראן במקומה נושאים פרי".

"לא תמיד היו הדברים כך", הוסיף ראש הממשלה. "תחילה עמדנו לבד מול הסכם הגרעין הרע עם איראן, שמימן את שאיפותיה. אבל החלטתו של הנשיא טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין יוצרת היפוך אסטרטגי במצבה של ישראל. איראן נקלעה לטלטלה כלכלית, וזרימת הכסף הגדול לקופתה נעצרה בחריקת בלמים. העם האיראני מרגיש בכיסו את הקנאות הפונדמנטליסטית של מנהיגיו. החזרת הסנקציות לא ליכדה את הציבור האיראני סביב המשטרה, ורובים מבינים שמשטר האייתוללות מבזבז משאבים במקום להשקיע אותם פנימה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בטקס מסדר כנפיים, 28 ביוני 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
"איראן נקלעה לטלטלה כלכלית". נתניהו בסיום קורס טיס, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

שר הביטחון אביגדר ליברמן, שנשא גם הוא דברים בטקס, אמר כי "מדיניות ביטחון רצינית ואחראית לא יכולה להיות ממענה ללחץ תקשורתי או ציבורי". לדבריו, "מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים ואיומים רבים, גם בדרום וגם בצפון. שלומם וביטחונם של תושבי הדרום והצפון, כמו כל אזרחי ישראל, הוא בראש מעיינינו. סמכו עלינו שאנחנו פועלים באופן אחראי ושקול בהתאם לאינטרס הישראלי. אין לנו כוונה להיגרר, אלא להוביל. נעשה מה שצריך, כמו שצריך, מתי שצריך".

ליברמן פנה למסיימי קורס הטיס ואמר: "אני רואה לפני את מפקדי הלהקים והטייסות של העשור הבא. אני רואה לפני את כוח המגן הטוב ביותר בעולם, בצבא החזק ביותר במזרח התיכון - על כל זרועותיו -באוויר, בים וביבשה - ערוך ומוכן לכל תרחיש".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בטקס מסדר כנפיים, 28 ביוני 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בטקס הסיום, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה
טקס מסדר כנפיים, 28 ביוני 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
מסדר הכנפיים בטקס הסיום בחצרים, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully