וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילון דרום נחסם לתנועה ממחלף רוקח בת"א בשל הפגנת נכים

שוטרים הגיעו לנתיבי איילון כדי לסייע בהכוונת התנועה, שעות בודדות לפני תחילת אירועי הלילה הלבן בתל אביב. הפגנות נוספות התקיימו במקביל ב-3 מוקדים ברחבי הארץ. "מתנצלים בפני הנהגים, זו הדרך היחידה"

צילום: נאור לביא, דובר הנכים הופכים לפנתרים, עריכה: תומר לוי

נתיבי איילון לכיוון דרום נחסמו לתנועה היום (חמישי) בשל הפגנת ארגוני נכים המתקיימת במקום. הכביש נפתח לתנועה כשעה לאחר מכן. כוחות משטרה הגיעו למקום וסייעו בהכוונת התנועה.

עקב החסימה הציבור התבקש שלא להגיע לאזור ולנסוע בדרכים חלופיות. הפגנות נוספות של ארגוני הנכים התקיימו במקביל בירושלים, באר שבע וחיפה.

מארגון "הנכים הופכים לפנתרים" נמסר כי הכביש ייחסם עד השעה 17:30, וכי לאחר מכן ייפתח נתיב אחד לסירוגין, לצורך מקרי חירום. היום יתקיימו בתל אביב אירועי הלילה הלבן, שצפויים למשוך לעיר המוני בני אדם, וממילא מדובר בשעות אחר הצהריים של יום חמישי, הנחשבות לעמוסות במיוחד באזור.

הפגנות למען העלאת קיצבאות הנכות, 28 ביוני 2018. נעה פישר, מערכת וואלה! NEWS
הפגנות למען העלאת קיצבאות הנכות, 28 ביוני 2018/מערכת וואלה! NEWS, נעה פישר

"מדינת ישראל חוקקה את חוק קצבאות הנכים באופן חד צדדי, ללא תיאום והסכמה עם מובילי מאבק הנכים וממשיכה להשאיר את כלל נכי ישראל בעוני ובעולב", מסר אייל כהן, ממובילי המאבק. "הקיצבה עומדת היום על 3,200 שקלים", הוסיף.

דובר המאבק, נאור לביא, מסר כי "זו תוצאה של אטימות של השרים והממשלה, כי נכה במדינת ישראל לא יכול להתקיים היום בפחות משכר מינימום". לביא הוסיף כי הוא "מתנצל בפני ציבור הנהגים, שכן זו הדרך היחידה להפעיל לחץ ציבורי כדי שהקצבה תושווה לשכר המינימום".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה מול ביתו של שר האוצר כחלון בחיפה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנות למען העלאת קיצבאות הנכות, 28 ביוני 2018. נאור לביא, דובר קבוצת הנכים הופכים לפנתרים,
נתיבי איילון, היום/נאור לביא, דובר קבוצת הנכים הופכים לפנתרים

בחודש שעבר הפגינו כ-150 נכים וקשישים בצומת עזריאלי בתל אביב במחאה על גובה קצבאות הנכות. המפגינים דרשו את השוואת הקצבאות לגובה שכר המינימום. המוחים החלו לרדת לכביש ולהפריע לתנועה במקום. בנוסף, הם החזיקו שלטים שנשאו כתובות כמו: "אנחנו רוצים צדק ולא צדקה", "קשישים ונכים בכחלון לא בוחרים", "לא מפקירים את הקשישים, ילדים ונכים".


אחת מהמפגינות, הפזמונאית והמשוררת שמרית אור אמרה כי "אני גם נכה וגם קשישה, ולכן אני מזדהה ובלי שום קשר אני מזדהה עם המאבק של אנשים שצריכים עם קצבה של כ-2,500 שקלים בזמן שהם צריכים להתמודד עם בעיות הרבה יותר קיומיות וקשות של אנשים. זה חצי משכר המינימום שמרוויח פועל בחודש. זה סכום בלתי אפשרי להתקיים ממנו. זה ברור והממשלה מכל מיני סיבות לא עניינות בוחרת להתעלם ממנו ולהתקע במלחמות הפוליטיות"

הפגנות למען העלאת קיצבאות הנכות, 28 ביוני 2018. נאור לביא, דובר קבוצת הנכים הופכים לפנתרים,
נתיבי איילון, היום/נאור לביא, דובר קבוצת הנכים הופכים לפנתרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully