וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעל מנקמה על מות חבריו: אישום נגד המחבל מפיגוע הדקירה מעפולה

28.6.2018 / 11:21

מכתב האישום עולה כי נור אלדין שינוואי חש שנאה כלפי יהודים מאז מות המחבלים שביצעו פיגוע במחסום חווארה. הוא נכנס כתייר לשטח ישראל ובמשך חודשים שהה בה באופן לא חוקי. כשהבחין בשובה מלכה, תלמידת אולפנה דתייה - התנפל עליה ודקר באכזריות

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד נור אלדין שינוואי, צעיר בן 20 תושב ג'נין, החשוד בפיגוע הדקירה בפעולה שבו נפצעה שובה מלכה לפני כשבועיים. שינאווי נורה ונפצע ברגליו כשניסה להימלט מהשוטרים ונעצר במרחק מאות מטרים מזירת הדקירה. העבירות המיוחסות לו הן ניסיון לרצח בנסיבות מעשה טרור, הכנה לרצח בנסיבות מעשה טרור, החזקת סכין וריבוי מקרים של שהייה בלתי חוקית לישראל.

מכתב האישום עולה כי שינאווי חש שנאה כלפי יהודים, ויהודים דתיים בפרט, מאז נהרגו חבריו מחמוד ונור סבאענה במהלך פיגוע דקירה שביצעו כלפי חיילים במחסום חווארה, בדצמבר 2015. עוד עלה מכתב האישום כי ברמדאן בשנה שעברה הגיע הנאשם עם אמו להר הבית. בכניסה היא נבדקה על ידי שוטרים חובשי כיפה, מה שגרם לו תחושה של השפלה וכעס והגבירה את שנאתו ליהודים.

במרץ 2018 נכנס הנאשם לישראל תוך שימוש בהיתר חד יומי למטרות תיירות ביחד עם קבוצת מטיילים פלסטינים שטיילה בחיפה ובטבריה. כשהקבוצה הגיעה לטבריה, הנאשם עזב את הקבוצה ונסע באוטובוס לאכסאל. מאז ועד ליום מעצרו הוא שהה שלא כדין בישראל ועבד בעבודות מזדמנות.

"מעשה טרור"- כ.א הוגש נגד נור אלדין שינאוי, בן 20 מג'נין, בגין ניסיון רצח של צעירה בת 18 בפיגוע בעפולה. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
שינאווי/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג
"מעשה טרור"- כ.א הוגש נגד נור אלדין שינאוי, בן 20 מג'נין, בגין ניסיון רצח של צעירה בת 18 בפיגוע בעפולה. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
שינאווי/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

במהלך תקופה זו גמלה בליבו ההחלטה לרצוח יהודי. לצורך מימוש תכניתו הצטייד הנאשם בשני סכינים, וביום האירוע נסע לעפולה וחיפש מטרה מתאימה לביצוע הפיגוע. הוא ירד בתחנת האוטובוס לצומת הרחובות יהושע חנקין והבנים, שם המתינה מלכה. לאחר שהבחין בכך שהנאשמת היא בעלת חזות יהודית דתית, הנאשם התנפל עליה ודקר אותה פעמים רבות באכזריות, כך על פי כתב האישום.

עו"ד סאלח מחמיד, סנגורו של שינאווי, מסר: "נפגשתי עם הנאשם, המפגש לא אומר הרבה. בהמשך, כשאראה את חומרי החקירה, יבדקו דרכי החקירה ונושא כשירותו הנפשית בעת ביצוע המעשה".

הסכין אשר שימשה את נור אלדין, תושב ג'נין אשר חשוד בדקירת צעירה בעפולה על רקע לאומני. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
הסכין ששימשה לביצוע הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

מלכה, תלמידת אולפנה בת 18, אושפזה בבית החולים העמק בעירה ביחידה לטיפול נמרץ לאחר שנפצעה באורח קשה אך יציב בפיגוע, וסיפרה כי היא הרגישה שהדקירה "היא לא משהו פרטי, אלא של כל עם ישראל". לדבריה, "זו תזכורת שאנחנו צריכים להתקדם, לגדול מזה. אני מודה לשם שעשה לי נס ואני בחיים".

שובה הודתה לצוות הרפואי בבית החולים ולכוחות הביטחון שפעלו במהירות לאחר האירוע. "כוחות הביטחון עשו כל מה שהם יכולים ואני מודה להם, אין לנו שום כעס", הסבירה. היא אף הודתה להמונים שסייעו למשפחתה ברגעים הקשים, וחיזקו אותם לאחר הפיגוע. "אני רוצה גם להודות לחברות שלי המקסימות ולכל עם ישראל. כל אדם שהגיע לפה הוא דוגמה לאיזה עם מתוק יש לנו. פשוט עם מקסים", הוסיפה.

שובה מלכה, שנפצעה בפיגוע הדקירה בעפולה, מאושפזת בבית החולים העמק - 17 ביוני 2018. דוברות בית החולים העמק, מערכת וואלה! NEWS
שובה עם אמה בבית החולים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בית החולים העמק

בשירות הביטחון הכללי (שב"כ) הודיעו יום לאחר הפיגוע כי הוא נחקר כפיגוע על רקע לאומני, לאחר שנבדקה גם האפשרות שהרקע לאירוע פלילי. הוריה של מלכה הביעו את זעמם על בדיקת כיווני חקירה נוספים.

אביה, אבי מלכה, אף מתח ביקורת על כך שבתו אושפזה באותו בית חולים יחד עם החשוד בדקירתה. לדבריו, "צריך להתעשת ולעשות את הכול כדי שדברים כאלה לא יישנו, לא יכול להיות שמחבל ייצא לפיגוע על מנת להרוג במחשבה שהוא ייצא מזה חי". הוא הוסיף כי על אף שניתן להבין זאת, "צריך לקחת בחשבון את הצורך בהרתעה כדי למנוע ממחבלים להבא לעשות פיגועים כאלה, שהם יוצאים מזה חיים ואחר כך יושבים בבתי הארחה, בתי כלא של השב"ס, עושים תואר ומקבלים תקצוב ממערכות הטרור ותמיכה. דבר כזה לא יכול לקרות במדינת ישראל".

צעירה שנדקרה בעפולה 11 ביוני 2018. דוברות מד"א, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מד"א
החשוד בפיגוע הדיקרה בסניף ארומה בעפולה. -, מערכת וואלה! NEWS
נטרול המחבל/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully