וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערים במערה בתאילנד לכודים בשל שיטפונות: "המתינו לחדשות טובות"

28.6.2018 / 10:50

כוחות אמריקניים, יחד עם צוללנים בריטים, חוברים לצוותי החיפוש המקומיים אחרי 12 השחקנים הצעירים ומאמנם, שנלכדו במערה בצפון המדינה. התכנית - לקדוח פתח חדש במתחם המוצף ממי שיטפונות. "אל תדאגו", אמר נזיר לקרובי משפחה שהתפללו במקום

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כוחות אמריקניים וצוללנים בריטים הגיעו לתאילנד כדי לעזור בחיפושים אחרי 12 הנערים ומאמן הכדורגל שלהם שנלכדו לפי ההערכות במנהרה בשל שיטפונות. זאת בזמן שצוותי החילוץ נערכים לקדוח פתח במערה ביום החמישי לחיפושים.

בונצ'ה דוריפן, מפקד המחוז הצבאי ה-37 בצ'אנג ראי, אמר היום (חמישי) כי הצוותים יקדחו בחלק העליון של מתחם המערכות ת'אם לואנג כדי ליצור כניסה חלופית למחלצים. "הצוללנים המומחים הגיעו ישר מהמטוס למערה כדי להעריך את המצב", אמר הקצין על שלושת הצוללנים הבריטים שנחתו אתמול בתאילנד.

סגן ראש הממשלה, פריות וונגסואן, אמר כי 30 אנשי צבא מהפיקוד הפסיפי של צבא ארצות הברית הצטרפו למאמצי החילוץ, כשהם נושאים ציוד שיאפשר לחדור את קירות המערה.

לקריאה נוספת בנושא
הצבא שלח צוללנים: קבוצת כדורגל נעלמה במערה בצפון תאילנד

חברי קבוצת כדורגל צעירה שנעדרת במערה בצפון תאילנד, יוני 2018. פייסבוק, אתר רשמי
קרובי המשפחה מתפללים לשלומם. קבוצת הנערים לפני שנעלמו/אתר רשמי, פייסבוק

פעולות החילוץ, שבהן משתתפת גם יחידת העלית של צבא תאילנד "אריות הים", נתקלו בקשיים בשל גשמי זלעפות ושיטפונות בתוך המנהרה. הנערים - בני 11 עד 16 - ומאמנם בן ה-25 נעדרים מאז יום שבת.

סגן מפקד משטרת תאילנד, ווירצ'אי סונגמטה, אמר כי השוטרים יסרקו מסלול של קילומטר לימין המערה. עד כה, צוותי החילוץ התמקדו במסלול של שבעה קילומטרים לשמאל לכניסה למערה, שממנה, לפי ההערכות, נכנסו הילדים והמאמן.

הרשויות אופטימיות לגבי הישרדותם של הנערים, אולם משך הזמן היה ניכר על פניהם של משפחותיהם. קרוביהם של הנעדרים, שעיניהם היו אדומות מרוב בכי, התפללו בסמוך למערה בתפילה שאותה הוביל נזיר בודהיסטי. "שמרו על נשימה במקום האהבה הזה. אהבה בין אם, אב ובנו", אמר הנזיר לקרובי המשפחה החרדים. "אל תדאגו והמתינו לחדשות טובות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully