וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS: מסיבת החוף שסיכנה את צבי הים בוטלה

27.6.2018 / 20:06

מאז שעות הצהריים עוסקים המארגנים בפירוק מתחם האוהלים שבנו בימים האחרונים, על קטע החוף המשמש לצבי הים הנכחדים להטלת ביצים. עיריית חדרה: "מעולם לא ניתן למפיק אישור לקיים את האירוע בחוף". החברה להגנת הטבע: "נגרם נזק כבד"

עריכה: שניר דבוש

לאחר שפורסם הבוקר (רביעי) בוואלה! NEWS על מסיבת החוף שתוכננה להתקיים בחוף האהוב על צבי הים סמוך לחדרה, מארגני המסיבה שתוכננה להתקיים מחר סמוך לשפך נחל חדרה הודיעו על ביטולה. מאז שעות הצהריים עוסקים המארגנים בפירוק מתחם האוהלים שבנו בימים האחרונים, על קטע החוף המשמש לצבי הים הנכחדים להטלת ביצים.

בעיריית חדרה לא יודעים להסביר כיצד ניתן רישיון משטרה לקיום האירוע שבחסותו כמעט והתבצעה הפרה בוטה של החוק, תוך גרימת נזק בלתי הפיך לסביבה. במשטרה אמרו כי "האירוע טרם אושר". יצוין כי אישור המשטרה נדרש כתנאי לקבלת רישיון העיריה.

אוהלים המסכנים צבי ים שהוקמו לקראת מסיבת חוף בחדרה. החברה להגנת הטבע, אתר רשמי
המבנים שהוקמו על החוף/אתר רשמי, החברה להגנת הטבע

"היזם עשה מה שעשה, והאירוע יתקיים בסופו של דבר כאירועים אחרים בעבר בתוך פארק נחל חדרה ולא על קו המים", הסבירה סגנית ראש העיר חדווה יחזקאלי. אלפי הבליינים שרכשו כרטיסים ב-350-250 שקלים צפויים להגיע למסיבה שתימשך 14 שעות רצופות, מהשעה 22:00 ועד 12 בצהרי יום שישי.

"מעולם לא ניתן למפיק אישור לקיים את האירוע בחוף", מדגישים היום בעיריית חדרה, גם בשם חברת "נחלים", חברת התיירות העירונית שקיימה מו"מ עם ההפקה. "היזם המפיק מלכתחילה נדרש להמציא את כל האישורים הרלוונטיים והוא לא עשה את זה. העירייה הוציאה ליזם מכתב התראה עוד אתמול. כשנודע לנו דבר ביצוע העבודות בשטח, הגיע למקום פקח והתריע בפני המפיק שיעצור אותן, כי הוא מבצע אותן בניגוד לחוק. כשאלה נמשכו, הוצאנו לו מכתב נוסף והיום הוא הבין שאם לא יהרוס את המתחם אנחנו נהרוס אותו והוא החליט כנראה להתכנס, ולערוך את האירוע בצורה חוקית כפי שניתן, בתוך פארק נחל חדרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אוהלים המסכנים צבי ים שהוקמו לקראת מסיבת חוף בחדרה. החברה להגנת הטבע, אתר רשמי
האוהלים שהוקמו על החוף/אתר רשמי, החברה להגנת הטבע

הערב, יממה לפני האירוע - עדיין לא ניתנו אישורים לקיומו. בשטח הפארק מצויים כעת כל הגורמים בניסיון למצוא פתרון מוסכם שגם הוא יהיה דחוק בשל דרישת חברת "נחלים" לנספח ביטוח שאמור להיות ברשותה שבעה ימים לפני קיום אירוע. לדברי החברה, נכון לאמש הוא טרם התקבל.

בחברה להגנת הטבע, ברשות הטבע והגנים, במשרד להגנת הסביבה ובעמותת צלול ממתינים עד שיסתיים פינוי המתחם בחוף. "נגרם נזק כבד", ציינה איריס ארבל מהחברה להגנת הטבע. "ראינו כבר את הנזק מהחריש בחול. טרם אמדנו את היקפו המדויק, נקבל חוות דעת אקולוגית ונשקול את צעדינו, בשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully