וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יריה: משלוח הקוקאין הענק שהפיל את מפקד המשטרה

27.6.2018 / 16:39

הנשיא הוותיק בוטפליקה החליף את גנרל עבד אל-גאני האמל מבלי לפרט מדוע, אך לפי דיווחים במדינה היה זה בעקבות מעורבות נהגו בתפיסת 701 ק"ג של הסם. הפרשה עוררה מחדש את מאבקי הכוח בתוך האליטה הסגורה

נשיא אלג'יריה עבד אל-עזיז בוטפליקה, אפריל 2018. רויטרס
ממעט להיראות בציבור. בוטפליקה, אפריל/רויטרס

נשיא אלג'יריה עבד אל-עזיז בוטפליקה הדיח אתמול (שלישי) את מפקד המשטרה, גנרל עבד אל-גאני האמל - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית. לא נמסרה הסיבה הרשמית להדחת הגנרל הבכיר, שהיה בתפקידו מאז 2010, אך לפי ההערכות היה לכך קשר לתפיסת משלוח של 701 ק"ג קוקאין בעיר הנמל אורן בסוף החודש שעבר ולחקירה שהתנהלה בעקבות זאת.

לפני ההכרזה על הדחתו, אמר מפקד המשטרה לכתבים בעת שיצא מוועידה כי בחקירה הראשונות נפלו פגמים. "כדי להילחם בשחיתות, עליך להיות נקי", אמר. הוא יוחלף על ידי קולונל מוסטפא לחבירי, שעמד בראש הרשות להגנה אזרחית מאז 2001.

הפרשה הציתה מחדש את הדיונים על מאבקי הכוח באליטה הפוליטית, הצבאית והעסקית המסוגרת של אלג'יריה, לפני הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. מפלגת השלטון FLN דוחקת בבוטפליקה, המרותק לכיסא גלגלים וממעט להיראות בציבור מאז שלקה בשבץ ב-2013, להתמודד לכהונה רביעית. המנהיג הוותיק, שמשמש בתפקיד מאז 1999, טרם הכריז על כוונתו.

המל, שנתפס כבעל ברית נאמן לנשיא, הכחיש כל קשר למשלוח הקוקאין, על אף שכלי תקשורת וגורם ביטחוני אמרו כי אחד הנהגים שלו היה מעורב. המשלוח, שיצא מברזיל לספרד בטרם הגיע לאורן, נתפס בעקבות מידע שהעבירה המשטרה הספרדית לרשויות באלג'יריה. גורמים משפטיים אמרו כי החשוד המרכזי הוא איש העסקים כמאל צ'יקי, סוחר בשר עשיר המקושר לפוליטיקאים. הוא נמצא במעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully