וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק מעטים יצליחו להבחין בהבדל המשמעותי בין שתי התמונות האלה - ואתם?

6.7.2018 / 0:04

חושבים שאתם חדי הבחנה? תראו איך גם אתם לא תצליחו לשים לב להבדל הכל כך משמעותי שבין שתי התמונות האלה - ויש לזה גם הסבר מדעי

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון -דברים של ידעתם על המוח האנושי

הניסוי הקצר שלפניכם הוא ההוכחה שאנחנו לא באמת שמים לב לפרטים הקטנים - ושזו גם לא באמת אשמתנו. לכולנו יש ראייה סלקטיבית ומאחר שבכל סיטואציה קורים הרבה מאוד דברים סביבנו ולא תמיד קל לנו לעבד את הכול - גם לא תמיד נצליח להבחין בשינויים שקורים ממש לנגד עינינו. לפני שנסביר לכם במה מדובר, נתחיל בהדגמה:

הביטו בתמונה הבאה למשך כמה שניות בלבד והמשיכו לתמונה הבאה:

עיוורון לשינויים: מצא את ההבדלים. צילום מסך
קרדיט: Mopic/Lenstore/צילום מסך

הביטו בתמונה למשך כמה שניות והמשיכו לקרוא:

עיוורון לשינויים: מצא את ההבדלים. צילום מסך
קרדיט: Mopic/Lenstore/צילום מסך

האם שמתם לב להבדל בין התמונות?

תרשו לנו לענות בשמכם: רובכם המוחלט לא שם לב להבדל. למעשה, תצטרכו לזפזפ שוב ושוב בין התמונות כמה וכמה פעמים עד שתצליחו לשים לב לזה. קחו כמו שניות נוספות לזיפזופים מהירים ונגלה לכם את התשובה.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

זה ההבדל:

עיוורון לשינויים: מצא את ההבדלים. צילום מסך
ההבדל נמצא באזור המוצל שבחוף/צילום מסך

גם אתם מופתעים שההבדל כל כך גדול ועדיין לא שמתם לב אליו? לדברי פסיכולוגים, אנחנו לא ממש טובים בזיהוי שינויים בסביבתנו וזה בגלל תופעה הנקראת "עיוורון לשינויים". היכולת שלנו לקלוט מידע חזותי מוגבלת. מאחר שאנחנו מופצצים במיליון פרטים בכל סיטואציה, המוח מתרכז במה שחשוב כדי שנוכל לעבד את המידע באופן יעיל ומהיר ומתעלם מדברים שלכאורה פחות חשובים בנוף שלנו. לכן, כשהסתכלתם על התמונה השנייה, התקשתם להשוות בינה לבין מה שזכרתם שראיתם בתמונה הראשונה כי המוח שלכם לא עיבד את כל המידע שבה. כדי לעבור את המבחן בהצלחה תצטרכו לזפזפ בין התמונות כשבכל פעם אתם מתרכזים בחלק אחר בתמונה. פה "להסתכל על התמונה הגדולה" לא יעזור לכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully