וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצבים בצרפת פנו למקרון: הגנו עלינו מפני "טרוריסטים" טבעונים

פדרציית הקצבים במדינה שלחו מכתב לממשלה ובו סיפרו על השחתת חנויותיהם באבנים ובגרפיטי, לצד התזת דם מזויף. "הם מנסים להעלים חלק חשוב בתרבות הצרפתית"

צילום: מתוך הפייסבוק של BFM Paris ו-M6 Info, עריכה: יאיר דניאל

קצבים בצרפת פנו לממשלה בבקשה להגנה מפניהם של טבעונים אלימים, כשהם מאשימים אותם בניסיון לפגוע בתרבות אכילת הבשר במדינה - כך דיווחה רשת BBC. איגוד הקצבים של צרפת טוען כי הושלכו על חנויות אבנים או שהן הושחתו בגרפיטי ובסטיקרים נגד אכילת בשר. בחודשים האחרונים, סיפרו, על 15 חנויות הותז דם מזויף.

ראש הפדרציה, ז'אן-פרנסואה גיאר, אמר במכתב כי התקיפות הללו הן סוג של טרור. "האנשים הללו מחפשים לזרוע אימה, בניסיון להעלים מגזר שלם מהתרבות הצרפתית", כתב. "הטבעונים רוצים לכפות על רוב האנשים את סגנון חייהם ואפילו את האידיאולוגיה שלהם".

טבעונים וצמחונים מהווים רק חלק קטן בקרב האוכלוסייה - סקר מ-2016 הראה כי רק 3% מגדירים את עצמם צמחונים. לדברי גיאר, "דרך החיים הטבעונית זוכה להייפ מוגזם בתקשורת", התורם לטענתו לחוסר סובלנות.

בשל הירידה במכירת הבשר, קבוצות של מגדלים פנו לנשיא עמנואל מקרון בשבועות האחרונים כדי למנוע צעדים שלדבריהם הם "אנטי-בשר". בין היתר, הם רוצים שייאסר השימוש במונחים כמו "סטייק" ו"נקניק" לתחליפים טבעוניים. לאחרונה, דחה הפרלמנט הצעה שלפיה בתי הספר יכניסו ארוחה צמחונית לתפריט השבועי שלהם.

מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת לה פן מבקרת בחווה בקמבה, מרץ 2017. AP
לה פן בחווה במרכז צרפת, 2017/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully