וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: הכפלנו את מספר לומדי מתמטיקה ב-5 יחידות; "שינוי בלתי נתפס"

27.6.2018 / 10:17

שר החינוך הציג את נתוני תכנית "לתת חמש" לשנת הלימודים תשע"ח והכריז כי בשנה הבאה ירחיב את עידוד לימודי המתמטיקה לחטיבות הביניים ולבתי הספר היסודיים. מספר הניגשים לבגרות המוגברת עומד על 18 אלף תלמידים, כמעט פי שניים מזה שהיה בתחילת התכנית

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

שר החינוך נפתלי בנט הציג הבוקר (רביעי) במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתל אביב את הנתונים האחרונים של תלמידי חמש יחידות לימוד במתמטיקה והכריז על השגת היעד של תכנית "לתת חמש" להגברת הנבחנים במקצוע - הכפלת מספרם תוך שלוש שנים בלבד. בנט הציג את סיכום התכנית עד כה וחשף את הצעדים החדשים שצפויים להיכנס כבר בשנת הלימודים הקרובה (תשע"ט).

מניתוח הנתונים עולה כי בשנת הלימודים האחרונה (תשע"ח) ניגשו 18,050 תלמידים לבחינה במתמטיקה בהיקף של חמש יחידות לימוד. מדובר בתוספת של 1,965 תלמידים משנת הלימודים הקודמת - ובהקדמת היעד שהוצב בתכנית להגעה ל-18 אלף תלמידים עד לשנת 2019.

עלייה במספר הלומדים נרשמה גם בפריפריה. בנוסף לכך, מאז יציאתה של התכנית הלאומית לדרך נפתחו 751 מגמות ללימוד חמש יחידות מתמטיקה, מתוכן 107 מגמות באשכולות הסוציאליים הנמוכים, 1-5. כשיצאה התכנית לדרך בשנת 2014 עמד מספר הניגשים לבגרות במתמטיקה בהיקף של חמש יחידות לימוד על 9,718 תלמידים.

שר החינוך, נפתלי בנט, יחשוף את נתוני התכנית הלאומית למתמטיקה של בגרות קיץ, בניין משרד החינוך, תל אביב, 27 ביוני 2018. דוברות משרד החינוך, מערכת וואלה! NEWS
בנט, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משרד החינוך

"לפני שלוש שנים התכנסנו כדי לקדם את התוכנית הלאומית 'לתת חמש'. הנשיא לשעבר שמעון פרס זכרו לברכה פעל לקדם את המיזם, אין לי ספק שאם הוא היה איתנו כאן היום הוא היה נרגש ונפעם מההישגים. פרס ראה את הדעיכה בתחום המתמטיקה והחשש לעתידה של ישראל כמעצמת היי-טק".

חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום וחדשנות ובנו של הנשיא לשעבר הוסיף: "כשהשר בנט התקשר לספר על ההישגים, התרגשתי מאוד לנוכח ההישגים, במחוזותינו זה חשוב לא לשכוח מאיפה בנו. כדי שישראל תמשיך להוביל כאומת החדשנות עלינו לטפח את דור ההמשך של הסטארטאפיסטים המהנדסים ואנשי המדעים ולתת לילדים שלנו את היכולת והכלים להצטיין ולהצעיד אותנו קדימה וזו בדיוק היוזמה שמוביל שר החינוך בהצלחה גדולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בנט: לאור הצלחת התכנית, נרחיב אותה לחטיבות ביניים וליסודיים

"כשיצאנו לדרך עם התכנית הלאומית 'לתת חמש' הצבנו יעד ברור - הכפלת מספר הלומדים בחמש יחידות מתמטיקה תוך ארבע שנים. בחלוף שלוש שנים בלבד, המספרים מדברים בעד עצמם: הבטחנו - וקיימנו", אמר בנט. "השינוי הוא בלתי נתפס, למעשה יצרנו את התשתית להמשך קיומה של אומת הסטארט-אפ בשנים הבאות".

לדברי שר החינוך, "הקריסה המתמשכת בלימודי המתמטיקה והמדעים היוותה סכנה ממשית לעתיד המשק הישראלי: המספרים דעכו, בעוד האוכלוסייה גדלה, עד שהגענו לשפל חסר תקדים של 8,800 בוגרים בלבד. במשך שנים תלמידים בפריפריה נאלצו לוותר מראש על ההזדמנות לפרוץ קדימה. בשלומי היו אפס תלמידים (שלמדו מתמטיקה בהיקף בחמש יחידות, א.ר.), בכפר חב"ד ובאור יהודה - אפס תלמידים, ברהט ובאופקים - בקושי 2%. למה? מי החליט שמצוינות תלויה במיקום גיאוגרפי?".

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
תלמיד נבחן בבגרות במתמטיקה. אילוסטרציה/בן קלמר

בנט הוסיף עוד כי לאור הצלחת התכנית היא תורחב לחטיבות הביניים ולבתי הספר היסודיים. "התפיסה כי השכל מרוכז במספר מקומות וכל מי שגר בפריפריה מוכשר פחות - התנפצה", אמר. "הבאנו שינוי דרמטי בדיוק במקומות האלו, צמצמנו פערים והזנקנו את הפריפריה קדימה. זה ללא ספק המהלך החברתי ביותר בשנים האחרונות".

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב הוסיף כי מערכת החינוך מחויבת להעניק לכל תלמידה ותלמיד בישראל "את כל הכלים להצליח, לממש את הפוטנציאל, להשתלב בחברה ולפרוץ גבולות". לדבריו, הכפלת מספר הניגשים לבגרות במתמטיקה בהיקף חמש יחידות לימוד "בכל רחבי הארץ ובכל המגזרים" מראה על מימוש אותה מחויבות.

"אלפי תלמידות ותלמידים, שבעבר לא חלמו להצטיין במתמטיקה, בפעם הראשונה קיבלו הזדמנות", הוסיף אבואב. "נמשיך לקדם את התכנית הלאומית במתמטיקה, לפתוח עוד מגמות ולהכשיר עוד מורים, ולעשות הכול כדי לאפשר לכל תלמיד בישראל להאמין בעצמו ולמצות את יכולתו - ולא משנה איפה הוא גר".

הנתונים בחשבון הטוויטר של בנט:

מנכ"ל קרן טראמפ אלי הורביץ הוסיף כי "הכפלת חמש היחידות היא הישג חשוב ומעורר תקווה, כי היא מוכיחה לכולנו שאפשר לשפר וניתן לשנות. אסור לנו לנוח על זרי הדפנה, דווקא עכשיו כשהשינוי המדהים הזה מתרחש לנגד עינינו, התפקיד שלנו הוא להסתכל באחריות אל העתיד". הורביץ הוסיף כי "לכן, אנחנו נערכים יחד להשקעות גדולות במורים למתמטיקה ומדעים, כי הם אלו שביצעו את המהפכה, ולהרחבת ההשקעה בפריפריה, כי בישראל המצוינות היא זו שפותחת דלתות".

מנכ"ל רשת אורט ישראל צבי פלג מסר בתגובה לנתונים :"גם השנה בתי הספר שלנו מציגים נתונים הגבוהים מן הממוצע הארצי, כל זאת בזכות מחויבות ומסירות המנהלים, המורים והשקעת התלמידים". לדבריו, "נתונים אלה חשובים עבור כלל ילדי ישראל שכן מוכיחים את החשיבות של מדידת איכות תעודת הבגרות, ולא רק את הזכאות לבגרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully