וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות איומים על חייהם: תוגברה האבטחה סביב ח"כ גפני ומקלב

27.6.2018 / 7:54

פרסום ראשון: קצין הכנסת החליט על הצעד לאור מידע המעלה חשש לפגיעה פיזית בחברי הכנסת (יהדות התורה), זאת ברקע ניסיונותיהם לקדם את חוק הגיוס החדש. בשבועות האחרונים נערכו הפגנות מתחת לביתו של גפני ואילו מקלב הותקף מילולית

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: ח"כ משה גפני מתייחס לחוק הגיוס החדש, צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

פרסום ראשון: קצין הכנסת יוסף גריף הורה השבוע לתגבר את האבטחה סביב חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה), בעקבות איומים שקיבלו על חייהם - כך נודע לוואלה! NEWS. בתחילת השבוע קיים גריף פגישה בכנסת עם השניים ובמהלכה דיווח להם על מידע המעלה חשש לפגיעה פיזית בהם, זאת ברקע ניסיונותיהם לקדם את חוק הגיוס החדש.

השניים מסיעת "דגל התורה" הליטאית הביעו בשבועיים האחרונים תמיכה עקרונית בנוסח החוק שגובש במשרד הביטחון ועל כך ספגו לא מעט ביקורת מצד קיצוניים חרדים. חלק מהצעדים שיינקטו להגברת האבטחה סביבם: הצבת מצלמות בפריסה רחבה מחוץ לבתיהם, הצטיידות בלחצן מצוקה וסיורים תדירים של ניידות משטרה באזור מגוריהם.

חבר הכנסת, משה גפני, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
בשבועיים האחרונים מתקיימות הפגנות של קיצוניים חרדים מתחת לביתו. ח"כ משה גפני/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

חלק מן המידע שעליו העיד קצין הכנסת בא ברקע הפגנות שמתקיימות בשבועיים האחרונים מתחת לביתו של גפני בבני ברק. את ההפגנות מובילים קיצוניים חרדים, בהם אנשי "הפלג הירושלמי" הנחשבים אופוזיציה למיינסטרים במגזר-החרדי ומתנגדים לנוסח חוק הגיוס החדש. בהפגנות אלה קראו המפגינים קריאות בוטות, בהן "רוצח", "בוגד" ועוד. שכניו של גפני התקהלו להפגנה נגדית, במהלכה השליכו שקיות מים ואשפה לעבר המפגינים נגד גפני. אירוע אחר התרחש ביום שישי נגד ח"כ מקלב, אשר הותקף מילולית בשכונת גאולה בירושלים.

חוק הגיוס החדש יעלה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ביום שני הבא, ולאחר אישורו, הנוסח יובא לדיון בוועדה המיוחדת שהוקמה שלשום בכנסת, בראשה עומד יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם. לאחר שייעשו שינויים בנוסח החוק, על פי דרישת החרדים, יפנו האחרונים לרבנים והאדמו"רים במועצות גדולי וחכמי התורה כדי לקבל את אישורם מחדש לחוק.

אורי מקלב, יהדות התורה, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
הותקף מילולית בשכונת גאולה בירושלים. ח"כ אורי מקלב/ניב אהרונסון

עד כה חלק מההנהגה הרוחנית מסתייג מן החוק, בין היתר לאור סעיף המטיל סנקציות כלכליות על תקציב הישיבות במקרה של אי-עמידה ביעדי גיוס החרדים. שלושת הנציגים של המפלגות החרדיות - סגן השר יעקב ליצמן, השר אריה דרעי וח"כ משה גפני הודיעו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הם מתנגדים לחוק הגיוס בנוסח הנוכחי, וההערכה היא שבהצבעה הקרובה הם יתנגדו או יימנעו.

חברי הכנסת החרדים מקדמים את החוק בצל החשש מביקורת שיספגו מהאופוזיציה החרדית. את ההתנגדות לנוסח החוק מובילים לא רק "הפלג הירושלמי" או קיצוניים חרדים באמצעות הפגנות אלא, לראשונה, גם רבנים ספרדים. מדובר ברבנים המזוהים עם ש"ס, אך חלקם לא מצביעים בבחירות לכנסת. הם התכנסו בשבוע שעבר והכריזו כי אם החוק יאושר הם יורו לכל הבחורים שלומדים בישיבותיהם "לא להגיע כלל ללשכות הגיוס" ו"לא ליתן כוח (פוליטי- י"א) בידם" של הפוליטיקאים החרדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully