וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מכסי המגן של טראמפ: הרלי-דייווידסון תצמצם פעילות בארה"ב

הנשיא אמר כי הטלת המסים על יבוא פלדה ואלומיניום תגן על התעשיות האמריקניות, אך התוצאות הראשונות של המהלך הן דווקא הפוכות. חברת האופנועים תעביר חלק מהייצור למדינות אחרות בעולם, בשל צעדי הנגד של האיחוד. טראמפ: "הרימו דגל לבן"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

חברת האופנועים האמריקנית הרלי-דייווידסון זכתה היום (שלישי) לביקורת מצד הנשיא דונלד טראמפ, בשל תכניתה להעתיק חלק מהייצור שלה מחוץ לארצות הברית כדי להימנע מהמכסים של האיחוד האירופי. הנשיא צייץ כי הוא מופתע שהחברה "הייתה הראשונה לנופף בדגל לבן" והוסיף: "נלחמתי קשה עבורה".

האיחוד הטיל מכסי מגן בתגובה למסים שקבע טראמפ על יבוא פלדה ואלומיניום לארצות הברית. חברת האופנועים שבסיסה בוויסקונסין מסרה כי העלויות החדשות הן נטל "משמעותי" והן עלולות לפגוע במכירות שלה ברחבי העולם, שאותן היא מנסה להרחיב.

להרלי-דייווידסון יש מפעלים באוסטרליה, בברזיל, בהודו ובתאילנד, כמו גם בארצות הברית. היא הודיעה כי היא תגדיל את ההשקעות במפעליה בעולם, אולם היא לא ציינה היכן. עוד היא מסרה כי המהלך יושלם תוך תשעה עד 18 חודשים. חברת האופנועים הסבירה כי מכסי המגן יובילו לעלייה ממוצעת של 2,200 דולר בכל יצוא אופנוע לאירופה בשל הגדלת המס מ-6% ל-31%.

החברה, שמכרה כ-40 אלף אופנועים באירופה בשנה שעברה, אמרה כי היא מתכננת לספוג את העלויות ולא להעבירן ללקוחות ולסכן בכך את המשך מכירותיה.

הארלי דיווידסון ראוד קינג. אתר יצרן
החברה מכרה כ-40 אלף אופנועים באירופה בשנה שעברה/אתר יצרן

הודעת החברה האמריקנית היא התוצאה הבולטת ביותר עד כה למהלך השנוי במחלוקת של טראמפ, שבמסגרתו הטיל מכסים על בעלות בריתה של ארצות הברית. לדברי הנשיא, זה צעד הכרחי כדי להגן על תעשיות הפלדה והאלומיניום המקומיות, החיוניות לביטחון הלאומי. ואולם, חברות אמריקניות, מיצרניות ספינות ועד ליצרניות מסמרים, הזהירו מפני תוצאות מלחמת הסחר המתפתחת בין ארצות הברית לשאר העולם.

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה אתמול לכתבים כי האיחוד האירופי "מנסה להעניש את הפועלים האמריקנים במדיניות סחר לא הוגנת ומפלה". היא הוסיפה: "הנשיא טראמפ ימשיכו לפעול למען סחר חופשי, הוגן והדדי, בתקווה שהאיחוד האירופי יצטרף אלינו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טראמפ נגד החברה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully