וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור המלכה אליזבת: חוקי הברקזיט נכנסו לתוקף

26.6.2018 / 14:24

המלכה חתמה על החקיקה שהובילה מיי בחודשים האחרונים ובכך הביאה לסיום את הדיון הער סביב הפרישה השנויה במחלוקת של הממלכה מהאיחוד. "זהו רגע היסטורי למימוש רצון העם", מסרה ראשת הממשלה

רויטרס

אליזבת מלכת בריטניה העניקה היום (שלישי) הסכמה מלכותית לחוקי הברקזיט שהובילה ראשת הממשלה תרזה מיי ובכך הסתיים דיון ממושך על החקיקה שתביא באופן רשמי לסיום חברותה של הממלכה באיחוד האירופי.

יו"ר הפרלמנט, ג'ון ברקואו, אמר כי החוק, שזכה לאישור שני הבתים בשבוע שעבר, נחתם על ידי המלכה לקול תשואות מחוקקים שמרנים. "עליי להודיע לבית כי בהתאם לחוק ההסכמה המלכותית מ-1967, חתמה הוד מעלתה על חקיקת הפרישה מהאיחוד האירופי 2018", אמר יושב הראש במהלך דיון בפרלמנט.

דובר של מיי מסר כי ראשת הממשלה אמרה לשרים כי אישור חוקי הפרישה מהאיחוד הוא "רגע היסטורי" וצעד משמעותי לקראת "מימוש רצון העם".

החקיקה תחליף את חוק החברות האירופי מ-1972, שעל בסיסו הצטרפה הממלכה לגוש, והיא תעביר את עשרות החוקים שהתקבלו באותה תקופה אל תוך ספר החוקים הבריטי בניסיון להימנע מכל מחלוקות משפטיות. היא גם מעגנת את יום הפרישה - ב-29 במרץ 2019, בין השעה 23:00 לחצות לפי שעון בריסל. זאת בתום הליך הפרישה הרשמי על בסיס סעיף 50, שנמשך שנתיים.

מאה אלף איש מחו ברחובות לונדון במלאת שנתיים להחלטה על ה"ברקזיט", 23 ביוני 2018. רויטרס
הפגנה נגד הברקזיט בסמוך לפרלמנט, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully