וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה פעוטות טבעו מתחילת השנה: "בקרוב תוכרז בעיה לאומית"

מותה של שלומציון לקס הוא המקרה השני של טביעה באגם מפתיחת עונת הרחצה, ומהווה המשך לטביעות נוספות של פעוטות באזורים אחרים. מנהל יחידת הפיקוח ברשות הכנרת: "המתרחצים צריכים לגלות אחריות". מנכ"לית "בטרם": "מזהים עלייה במקרי טביעות ילדים"

שלומציון לקס, פעוטה בת ארבע שמתה בטביעה בכנרת. מתוך עמוד הפייסבוק של עמיחי אליהו, מערכת וואלה!
שלומציון לקס, הפעוטה שטבעה בכנרת/מערכת וואלה!, מתוך עמוד הפייסבוק של עמיחי אליהו

שלומציון לקס, הפעוטה בת ארבע שטבעה למוות ביום שישי במי הכנרת, נקברה בהר הזיתים בירושלים במוצאי שבת בשעת לילה מאוחרת. ביום שישי בצהריים הגיעה משפחת לקס מכרמיאל לרחוץ באגם, בחוף שמנוהל על ידי רשות הכנרת אך לא מוגדר כחוף רחצה מוכרז, ואין בו שירותי הצלה. בשלב מסוים הבחינו ההורים כי הילדה נעלמה. זמן קצר לאחר מכן היא נמשתה מהמים ולאחר פעולות החייאה של צוות מד"א פונתה לבית חולים זיו שבצפת, אולם לאחר כיממה נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה.

בבוקר האסון חגגה לקס בגן את יום הולדתה הרביעי. למרות שלא היה זה תאריך הולדתה שחל אחרי תחילת החופש הגדול, הוחלט לערוך לה מסיבה בגן. לאחר המסיבה בני המשפחה נסעו לכנרת ושם נפגשו עם קרובי משפחה נוספים. דקות ספורות אחרי שהגיעו, תוך כדי התארגנות, שמו לב ששלומציון נעלמה והחלו לחפש אותה. היא נמצאה במים ללא הכרה, וקרוביה ביצעו בה הנשמה וניסיונות החייאה, עד הגעת אנשי מד"א.

חיפושים אחר הנעדר בכנרת 26 ביוני 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
חיפושים אחר אדם שטבע בכנרת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

על פי נתוני משרד הפנים מתחילת השנה טבעו בחופי ישראל שמונה בני אדם. מותה של הפעוטה הוא מקרה הטביעה השני בכנרת מאז נפתחה עונת הרחצה. במקרה קודם מת הנער בן ה-17 יצחק אלחנן, שקפץ למי הכנרת ממפגש סירות תיירות, בטיילת טבריה. מותו נקבע בבית החולים כעבור שבועיים.

מנהל יחידת הפיקוח ברשות הכנרת חגי לוין שב והזכיר את מה שלכאורה נשמע כמובן מאליו: "המתרחצים צריכים לגלות אחריות ולרחוץ רק בחופים בהם יש מציל. אנשי המקצוע מכירים את הים ואת השינויים בו". חשוב לזכור כי לא כל החופים המנוהלים על ידי רשות הכנרת, מוגדרים כחופים מוכרזים. אולם לוין ציין כי יש שילוט בולט שמבהיר היכן אין שירותי הצלה. "מי שנכנס למים בחוף שאינו מוכרז מסתכן לחינם", אמר. בחופים המוכרזים פועלים שירותי ההצלה בין 9:00 בבוקר ל-17:00 בערב. הוא הדגיש כי "בסופו של דבר, אין תחליף לאחריות אישית. כמו שלא תטייל עם משפחה על כביש מסוכן, או שלא תצא לטיול ללא מים, כך גם בכנרת - יש לגלות אחריות אישית ושיקול דעת".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ארגון "בטרם": " שוקלים להכריז על טביעת ילדים כבעיה לאומית"

על פי נתוני ארגון "בטרם" הסיבה המובילה לתמותה מבין פגיעות הבית והפנאי בקרב ילדים בגילאי 17-0 היא טביעה. מנכ"לית הארגון אורלי סילבינגר הוסיפה כי "ילדים בגיל הרך וילדים שאינם יודעים לשחות, חייבים להיות בהשגחה צמודה של מבוגר ליד מקורות מים. המבוגרים האחראיים צריכים להיות בקשר עין עם הילדים, במרחק נגיעה מהם ופנויים מכל עיסוק". לדבריה, "אנחנו קרובים להכריז על בעיה לאומית בנושא הטביעות. יש עלייה במקרי טביעות ילדים ובמקרי מוות מטביעות. רק בסוף השבוע טבעו שלושה ילדים ובאחד המקרים מתה הילדה".

הבריכה שבה טבעה למוות פעוטה בבית פרטי בחבל לכיש, מאי 2018. דוברות משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
זירת טביעת הפעוטה בבריכה בתלמים, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משטרת ישראל

מנתונים שנאספו מתחילת שנת 2018 עולה כי דווקא בבתים פרטיים, שלכאורה הם המקום הבטוח ביותר, טבעו מאז תחילת השנה שבעה ילדים, מרביתם בגילאים צעירים מאוד.

ב-11 במרץ תינוק בן שנה וחצי טבע למוות בבריכת נוי בבקעה.

ב-18 במרץ טבע למוות שמואל אהרן חממי, בן ארבע מביתר עילית, בבריכת צימר במושב יערה שבגליל המערבי.

ב-16 באפריל פעוטה בת שנתיים טבעה למוות בבריכה בכפר מנדא.

ב-20 באפריל פעוט בן שנתיים טבע למוות בבריכה פרטית במושב שדה צבי.

ב-13 במאי תינוק בן שנה טבע למוות בגיגית מים, במבשרת ציון.

ב-20 במאי פעוטה בת שנתיים טבעה למוות בבריכה פרטית במושב תלמים.

ב-14 ביוני נתנאל חיים בן חמש, טבע למוות בבריכה פרטית בחצר בית בהר שמואל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully