וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: פיצוץ אירע בעצרת בחירות של הנשיא; בכירי ממשל נפצעו

23.6.2018 / 17:55

מננגגוואה נופף לתומכיו באצטדיון בעיר בולאיו, הנחשבת למעוז האופוזיציה, כשלפתע פיצוץ הרעיד את המקום. הוא הובהל למקום מבטחים. בחודש הבא יתקיימו בחירות ראשונות לאחר תום עידן מוגאבה

צלמים זמניים מורשים

פיצוץ אירע היום (שבת) בעצרת בחירות של נשיא זימבבואה אמרסון מננגגוואה באצטדיון בעיר בולאיו - כך דיווחה התקשורת הממלכתית במדינה. הנשיא לא נפגע, אך שניים מסגניו ושר נוסף נפצעו, ככל הנראה באורח קל. הפיצוץ תועד בטלוויזיה עם סיום העצרת, כשהנשיא נופף לתומכיו. דוברו של מננגגוואה מסר כי הוא הועבר למקום מבטחים.

מננגגוואה בן ה-75 נערך לבחירות ב-30 ביולי, שיהיו הראשונות אחרי הדחתו של השליט הוותיק רוברט מוגאבה בשנה שעברה. העיר נחשבת למעוז של האופוזיציה, ומפלגת השלטון ZANU-PF לא ניצחה בה בבחירות הארציות מאז 2000.

יריבו העיקרי של הנשיא הנוכחי בבחירות הוא מנהיג התנועה למען שינוי דמוקרטי, נלסון צ'מיסה בן ה-40.

תיעוד הפיצוץ

בשונה ממערכות בחירות קודמות, שבהן תומכיו של מוגאבה תקפו את יריבו, הקמפיין השנה עבר בצורה שלווה באופן יחסי. הפעם האחרונה שבה אירעו פיצוצים בעצרות בחירות במדינה הדרום אפריקנית הייתה בשנות ה-80.

באוגוסט שעבר, כשעוד היה סגן הנשיא, אמר מננגגוואה כי הוא הורעל בעצרת בפאתי בולאיו ובעקבות זאת אושפז במשך כמה שבועות בדרום אפריקה השכנה.

הנשיא הבטיח לקיים בחירות חופשיות והוגנות, והוא אף אפשר למשקיפים זרים להיכנס למדינה לראשונה מאז שנת 2000. זה עשוי לסייע לזימבבואה לקבל סיוע בינלאומי, אחרי שני עשורים של סנקציות על מוגאבה.

מוקדם יותר היום הושלך רימון יד בעצרת של ראש ממשלת אתיופיה בבירה אדיס אבבה, במה שהוגדר כניסיון התנקשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully