וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסע באל על: "חרדים התעקשו לא לשבת לצד נשים, הטיסה התעכבה"

22.6.2018 / 22:15

אחד הנוסעים בטיסת החברה מנמל התעופה קנדי שבניו יורק לישראל טען כי הטיסה התעכבה משום שכמה נוסעים חרדים סירבו לשבת לצד נשים. לדבריו, הטיסה המריאה רק לאחר שהצוות נעתר לבקשה וולאחר ששתי נשים הסכימו לעבור ממקומן. אל על: כל אפליה אסורה, מתנצלים על אי הנוחות

מטוס בואינג 777 של אל על הית'רו. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
"הנוסעים סירבו לשבת ליד נשים, הטיסה התעכבה"/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

טיסת אל על מנמל התעופה קנדי שבניו יורק לבן גוריון התעכבה בשל התעקשותם של נוסעים חרדים שלא לשבת סמוך לנשים - כך לטענת חן רותם, נוסע שכתב על כך בפוסט שפרסם בפייסבוק. לדבריו, צוות המטוס לא הצליח לפתור את המשבר שנוצר, ולבסוף הודות להסכמתן של כמה נשים לעבור ממקומותיהן - הבעיה נפתרה.

"ארבעה חרדים שעלו לטיסה מסרבים לשבת ליד נשים", סיפר רותם. "אחד מהם, אדוק וסגפן במיוחד, עלה למטוס כשעיניו עצומות בחוזקה, מובל ביד על ידי חברו - ונשאר כך לכל אורך הטיסה. הצוות מנסה לפתור את העניין. זה לא הולך. הדיילות מפנות מקום לגברים הסמכותיים שעל הסיפון: לפרסר ולמי שנראה כראש הצוות, שמנסים לפתור את המשבר. החרדים לא מוכנים לדבר או להסתכל על הדיילות. כל הגברים בצוות, חוץ מהקפטן, עוסקים עכשיו רק בזה, במקום להתכונן להמראה ולשרת את הנוסעים. החרדים לא ממצמצים. אחד מאנשי הצוות מאיים: "אם לא תשבו, אתם יכולים לרדת מהטיסה כבר עכשיו".

"טיסת אל על התעכבה בגלל התעקשות הנוסעים":

"בסוף, אחרי דקות ארוכות של משא ומתן, הצוות נכנע", סיפר. "אז מתחיל תהליך דיפלומטי וממושך של הזזת נוסעות ממקומן, כדי לפנות שורת כסאות לארבעת החרדים. חובשי כיפה אחרים במטוס מביעים תמיהה וסלידה מהתנהגות החרדים. בסוף, אחרי הרבה התפתלויות, צעקות ותמרונים, שתי נשים מסכימות, גם מפאת לחץ הזמן, לעבור מקום והמשבר נפתר".

"שורה תחתונה: בזמן שבמטוס אל-על עסקו בענייני תיאולוגיה מעשית ובסוגיות של אמונה אישית מול זכויות הפרט וסדר אזרחי, 12 מטוסים של חברות אחרות עקפו את התור של טיסה 002. הטיסה לישראל המריאה בשעה ורבע איחור", הוסיף רותם.

מאל על נמסר: "אנו מתנצלים במידה ונגרמה אי נוחות כזו או אחרת. כל אפליה של נוסעים אסורה בהחלט. דיילי אל על עושים ככל יכולתם למען מתן שירות למגוון רחב של נוסעים ובקשות שונות ומגוונות, ומנסים לסייע ככל שביכולתם. כל זאת על מנת להמריא בזמן ולהביא את הנוסעים ליעדם לפי לוח הזמנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully