וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "צפון קוריאה החלה בפירוק הגרעין"; יועציו מטילים ספק

22.6.2018 / 12:50

נשיא ארה"ב טען כי פיונגיאנג פוצצה ארבעה אתרי ניסוי גרעיניים מאז הפסגה ההיסטורית בשבוע שעבר. למרות דבריו, גורמים בכירים בממשלו סתרו את דבריו ואמרו כי לא נראתה כל התקדמות מאז הפגישה עם קים

עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שישי) כי קוריאה הצפונית פוצצה ארבעה אתרים ששימשו לניסויים בנשק גרעיני, וכי "תהליך ההתפרקות הכוללת מגרעין החל זה מכבר". למרות דבריו, גורמים בכירים טענן כי אין ראיות להתקדמות מאז הפסגה בין טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בשבוע שעבר.

טראמפ אמר בפגישת הקבינט בבית הלבן כי "הם הפסיקו את משלוחי הטילים, כולל הבליסטיים. הם הורסים את האתרים, הם כבר הספיקו לפוצץ את אחד מאתרי הניסוי הגדולים. הדבר הגדול באמת הוא שתהייה התפרקות כוללת מגרעין, שכבר החלה להתרחש".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים, בשבוע שעבר/רויטרס

עדיין לא ברור לאילו אתרי ניסוי התייחס טראמפ, גורמים אמריקניים רשמיים הבקיאים ביכולותיה הצבאיות של קוריאה הצפונית טענו כי טרם נראו התפתחויות וראיות לתהליך התפרקות מנשק גרעיני. לפי הבכירים, טראמפ התייחס לפיצוץ המנהרות באתר הניסויים פונגי-רי, שאליו הוזמנו עיתונאים בחודש שעבר ולהשמדת טילים לטווח בינוני שהתרחשה גם כן בחודש מאי. משרד החוץ האמריקני מסר כי התקיים קשר עם גורמים צפון קוריאניים מאז הפסגה בין טראמפ לקים ב-12 ביוני.

"שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ייפגש איתם וידבר איתם מוקדם ככל הניתן", נמסר ממשרדו. פומפאו צפוי לשוחח עם נציג מקוריאה הצפונית על יישום מזכר ההבנות שנחתם בפסגה בסינגפור. כשנשאל שר ההגנה ג'יימס מאטיס אם פיונגיאנג החלה במאמצי פירוק מגרעין, השיב מאטיס "לא. אני לא מודע למשהו כזה".

עוד באותו נושא

טראמפ: צפון קוריאה החזירה את שרידיהם של 200 חיילים אמריקנים

לכתבה המלאה
תמונת לוויין של אתר הגרעין פונגי-רי, קוריאה הצפונית, 14 במאי 2018. רויטרס
צילום לווין של אתר פונגי-רי/רויטרס

בתוך כך, טראמפ אמש כי קוריאה הצפונית החזירה את שרידיהם של כ-200 חיילים אמריקנים הנעדרים מאז מלחמת קוריאה, אולם גורמים בצבא טרם אישרו זאת. זאת הייתה אחת ההתחייבויות של מנהיג הצפון קים ג'ונג און בפסגה שקיים עם טראמפ בשבוע שעבר.

"השבנו את גיבורינו הנופלים, השרידים חזרו היום, כמעט 200 כבר הוחזרו", אמר טראמפ בעצרת תמיכה בדולות', מינסוטה. גורמים אמריקניים אמרו ביום שלישי כי פיונגיאנג צפויה להשיב בימים הקרובים "מספר משמעותי" של שרידים לפיקוד האו"ם בקוריאה הדרומית, ואלו יועברו לבסיס חיל האוויר בהוואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully