וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוקץ יד2": תושב אילת חשוד בהונאה של עשרות מוכרי כלי רכב

20.6.2018 / 22:47

המשטרה חושדת כי אלירן לוגסי בן ה-48 עומד מאחורי עשרות מעשי עוקץ של אזרחים תמימים שפרסמו את כלי הרכב שלהם בלוחות באינטרנט. השיטה: הוא שילם באמצעות המחאות מזויפות, ביטל את העסקה - וביקש החזר במזומן

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שניר דבוש

המשטרה חושדת כי אלירן לוגסי, בן 48 מאילת, עומד מאחורי עשרות מעשי עוקץ של אזרחים תמימים שפרסמו את כלי הרכב שלהם למכירה. על פי החשד, לוגסי התחזה לקונה פוטנציאלי ואף שילם באמצעות המחאות מזויפות את מחיר כלי הרכב, אולם רגע לפני סיום מימוש העסקה הודיע החשוד כי הוא נאלץ לבטל את העסקה וביקש את כספו, שכביכול הועבר באמצעות המחאה, בחזרה במזומן.

רק אחרי ימים גילו המוכרים כי נפלו קורבן למעשה הונאה, כשהתברר כי להמחאות שקיבלו אין כל ערך. על פי הערכת חוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב, היקף מעשי ההונאה של החשוד עומד על יותר משני מיליון שקלים.

אלירן לוגסי, תושב אילת החשוד בעשרות מעשי הונאה של מוכרי כלי רכב. צילום מסך
"מבקשים שמי שנפגע מהאיש יגיע להתלונן". לוגסי/צילום מסך

במשטרה מאמינים כי מספר הנפגעים מכל רחבי הארץ הוא גדול יותר ולכן פורסמו תמונה וסרטון של החשוד שצולמו בזמן אחד ממעשי הנוכלות. "אנחנו סבורים שהיקף התלונות הגדול אצלנו לא משקף את כלל האירועים, ויש חשש כי החשוד מעורב במקרים נוספים. על כן אנו מבקשים שמי שנפגע מהאיש יגיע להתלונן", אמר קצין במשטרת תל אביב.

מחומר החקירה של חוקרי מפלג ההונאה של משטרת תל אביב עולה כי החשוד פעל במשך שנים בכל רחבי הארץ והוציא במרמה סכומי כסף גדולים בשתי שיטות עיקריות: השיטה הראשונה כונתה "שיטת יד2", והיא כללה את עוקץ מוכרי המכוניות שפרסמו מודעות בלוחות המכירה באינטרנט. את שיטתו השנייה הפעיל נגד בעלי דוכני פיס. מהחקירה עולה כי גם במקרה זה פעל באופן דומה, כשנהג לרכוש כרטיסי הגרלה בסכומים גבוהים ושילם באמצעות המחאות מזויפות.

לוגסי הוא עבריין המוכר למשטרה, ובעבר אף ניצל מניסיון התנקשות. הוא התגורר באילת, אבל בחודשים האחרונים הוא נע ללא כתובת קבועה. הוא נעצר אחרי חקירה מורכבת, והיום הוארך מעצרו בבית המשפט בתל אביב עד יום שני. לטענת המשטרה, הוא חשוד בין היתר בקבלת דבר במרמה, זיוף בנסיבות מחמירות, התחזות במטרה להונות והלבנת הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully