וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2030: בן לפליטים סורים בסגל נבחרת שבדיה?

21.6.2018 / 17:00

תופעת ההגירה, שהיום עומדת במרכז סדר היום באירופה ובארה"ב, היא גם אחת התופעות הבולטות בכדורגל העולמי בעשורים האחרונים. וגם: 150 שנה לפתיחתה של יפן למערב. וואלה! גלובל עם אורן נהרי

עריכת וידאו: נועה לוי

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם:

בפתח התכנית, על רקע משחקי המונדיאל, עוסק נהרי באחת התופעות הבולטות בכדורגל העולמי בעשורים האחרונים - תופעת ההגירה: לפני 20 שנים בדיוק זכתה צרפת בגביע העולמי, כשבמדיה מככבים מתאזרחים ובני מהגרים מהקולוניות הצרפתיות באפריקה, מדינות ערב והקריביים, כמו זינאדין זידאן, מרסל דסאי, תיירי הנרי, פטריק ויירה או ליליאן טוראם. במונדיאל הקודם היו אלה צאצאי המהגרים אוזיל, חדירה ובואטנג שבלטו במדי אלופת העולם גרמניה, והתופעה הגיע לשיא במונדיאל הזה - ובאופן הדדי בין מדינות - כאשר לא פחות מ-35 ילידי צרפת משחקים בנבחרות של מדינות שונות, רובם במרוקו, מהן הגיעה משפחתם.
היום, יותר מתמיד, נושא ההגירה הוא נושא בוער באירופה, רק שעכשיו לא מדובר בהגירה מסורתית מקולוניות או נדידה בתוך מדינות היבשת, אלא בעיקר פליטים הנסים ממלחמות במזרח התיכון, וממדינות קורסות באפריקה. האם בעוד עשור יהיו בסגלי נבחרות גרמניה ושבדיה, שקלטו עשרות אלפי מהגרים בשנים האחרונות והמשחקות זו מול זו בשבת הקרובה, יהיו בני מהגרים סורים שברחו ממשטר אסד?

במרכז התכנית - ראיון עם פרופ' נסים אוטמזגין מהחוג ללימודי אסיה באוניברסיטה העברית בירושלים, על רקע ציון 150 שנה לפתיחתה של יפן לעולם המערבי, השינוי הנאור שהולידה רסטורציית הקיסר מייג'י במדינה. היכן עומדת יפן כיום - בין החיקוי של המערב והתלות ביחסי המסחר עמו, לבין גאווה במורשת הקיסרים והשוגונים שלפני הרסטורציה, ומדוע הולכת וגוברת הסקרנות הישראלית כלפי מדינת האיים שבמזרח?

נסיים את התכנית עם המלצת צפייה הקשורה גם היא למשחקי הגביע העולמי בכדורגל. צפו בתכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully