וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האובדן ענק": פלורי נדרסה למוות בדרכה לאסוף את הילדים מהגן

פלורי ויטל שקד חצתה כביש בתל אביב ונפגעה מרכב, כשהייתה בדרכה לאסוף את בנה בן הארבע שחגג יום הולדת בגן. "היא הייתה אימא של מגע שתמיד מלטפת ואוהבת", אמרה אחותה. הרופא שטיפלה בה: "המקרה הזה זעזע את כולנו". המשפחה תדרוש מהרשויות להציב רמזור בצומת שבו נהרגה

פלורי ויטל שקד שנדרסה למוות בזמן שחצתה את הכביש. באדיבות המשפחה
פלורי/באדיבות המשפחה

פלורי ויטל שקד בת ה-33 מפתח תקווה נדרסה למוות ביום ראשון האחרון בעת שחצתה את הכביש בתל אביב, בדרכה לגן הילדים של בנה הבכור בעת שהתכוונה לאסוף אותו. בנה הגדול אסף, חגג יום הולדת ארבע באותו הבוקר בגן הילדים, ולאחר מכן נסעה פלורי לעבודתה בחברת הייטק בעיר. בשעות אחר הצהריים היא הגיעה לאסוף את אייל בן השנתיים ואחיו הגדול, אך כשחצתה את הצומת ללא הרמזור, רכב הגיח ופגע בה בעוצמה.

"פלורי פונתה לבית החולים איכילוב בתל אביב שם נקבע מותה כשעה לאחר התאונה", סיפר אדם ויטל, אחיה של פלורי, בשיחה עם וואלה! NEWS. "אנחנו עדיין לא יודעים מה בדיוק קרה שם. יש שתי גרסאות למה שאירע, הראשונה שהיא חצתה את הכביש ועמד רכב שחסם את שדה הראייה של הרכב שעקף אותו, והנ"ל פגע בה אנושות. על פי הגרסה השנייה רכב נתן לה זכות קדימה וכשהחלה לחצות את מעבר החצייה, הרכב מאחוריו בלם בצורה פתאומית והעיף את הרכב הראשון על אחותי".

הודעת בית החולים איכילוב על מותה של פלורי:

"לנו זה כבר לא משנה, האבדה הנוראית והאסון הגדול שאנחנו חווים עכשיו לא יכול להסתיים בגרסאות של בוחן תנועה, חייבת להיות מודעות בכבישים", המשיך ויטל. "חייבים לדבר על זה יותר - אם הייתה פה תרבות של זכות קדימה להולכי רגל וההבנה שאם אתה מגיע לצומת אתה מאט ולא משנה אם יש הולכי רגל או אין אתה חייב להיות דרוך אז לא יקטפו לנו את האהובים שלנו".

בעודו יושב שבעה בבית הוריו בירושלים, הוסיף ויטל כי "זה משהו שלא מתקבל על הדעת ולא יתכן שמשפחה שלמה נהרסת על כלום. אני לא יודע איך אמא שלי תעבור את זה. היא במצב מאד קשה. בעלה של פלורי, בן, מרוסק, והילדים יתומים. האחים כואבים ואובדי עצות".

אדם סיפר כי פלורי עצמה התקשרה להודיע על התאונה, היא הייתה בהכרה מלאה וביקשה שיעדכנו את בעלה בן כי מפנים אותה לאיכילוב. בתחילה, המשפחה הייתה סבורה כי עברה תאונת דרכים כשנהגה ברכבה, אולם כשהגיעו לבית החולים גילו כי פלורי היא זו שנפגעה מכלי הרכב. היא סבלה מדימום בטני קשה שחייב את הרופאים להרדים ולהנשים אותה זמן קצר לאחר שהגיעה לחדר המיון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פלורי ויטל שקד שנדרסה למוות בזמן שחצתה את הכביש. באדיבות המשפחה
באדיבות המשפחה/באדיבות המשפחה

המשנה למנהל המחלקה לרפואה דחופה באיכילוב, ד"ר דניאל טרוצקי, אמר כי את המקרה של פלורי לא ישכחו במחלקה עוד זמן רב. "טיפלנו בה יחד עם צוות גדול של כירורגים ואנשי רפואה דחופה בהם המומחה לטראומה ד"ר אייל חשביה", אמר. "מדובר במקרה ייחודי מכיוון שמד"א הגיעו אליה כמה דקות לאחר הפגיעה תוך פינוי מהר בשטח. בגלל שהיא הגיעה במצב קשה ולא יציב אז קיבלנו החלטה להרדים ולהנשים אותה. דיברתי איתה בכמה דקות לפני שהורדמה והסברתי לה שאנחנו מרדימים אותה כדי שלא תסבול, שאנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לעזור לה". במקביל הצוות הרפואי הזעיק צוות העובדים הסוציאליים שיסייעו בחיזוק המשפחה מחוץ לחדר.

ד"ר טרוצקי והצוות הרפואי החלו בטיפול החייאה נמרץ תוך כדי מתן מנות דם, "היו לנו ממצאים שהעידו כי פלורי צריכה ניתוח דחוף, לכן העברנו אותה לחדר הניתוח. שם לצערי מאמצי החייאה לא צלחו והיא נפטרה על שולחן הניתוחים". ד"ר טרוצקי מעיד כי "המקרה הזה זעזע את כולנו. אנחנו צוות ותיק ומבצעים הרבה דברים קשים, יחידת המלר"ד באיכילוב מרכז בתוכו את כל סוגי הטראומות".

למרות שהצוות נתן טיפול רפואי טוב הם לא הצליחו להציל את פלורי, ולעצור את הפגיעה. ד"ר טרוצקי אמר כי "מדובר במקרה שהצליח לשבור את כולנו, זו תחושה מאד קשה. היה משהו שברירי במראה שלה, היו לה עיניים טובות והבנו שהיא אמא לילדים קטנים, אישה בשיא פריחתה. ברגע שיכולתי יצאתי אל משפחתה ותיארתי את הטיפול בה שלב אחר שלב". לדבריו, "בעלה כמעט בגילי, והילדים שלה בגיל של הילדים שלי - זו הייתה חוויה לא פשוטה". בעלה וילדיה של פלורי מלווים על ידי עובדת סוציאלית מאז אירע האסון.

נושא: ביה"ח איכילוב, שם נקבע הערב מותו של הסופר יורם קניוק. יוני 2013. דרור עינב
חדר המיון בבית החולים איכילוב/דרור עינב

"פלורי בוגרת בצלאל, שהקימה בעבר את 'קו', מותג למוצרי אופנה שעצבה. היא תכננה להוציא קולקציה מקסימה של תיקים. מדובר בילדה מוכשרת בטירוף, הייתה מאד מנימילסטית ומדויקת" סיפרה בכאב הגר אחותה הבכורה. לדבריה, "אחותי הייתה ילדה אהובה עם אינטליגנציה ריגשית, תמיד היו סביבה המון אנשים וכל מי שמכיר אותה ידבר על טוב הלב שלה, היא תמיד הייתה עם המשפחה והחברים - באש ובמים".

"בכל כאב ובכל שמחה הילדה הזאת הייתה לצדי, לצד בעלי והילדים שלי, היא נפש תאומה. זה מה שהיא הייתה בשבילי. נפש טובה כל כך, צנועה ולמרות שידעה כמה היא שווה, תמיד דיברה בגובה העיניים, הייתה אמא צעירה ומתוקה, שמלמדת, מדריכה, מחבקת ואוהבת את הילדים שלה", נזכרה הגר. היא הוסיפה כי "פלורי הייתה אמא של מגע, שתמיד מלטפת, תמיד הייתה למען הילדים, גם אם זה בא על חשבון דברים כמו העיצוב, אשת משפחה מופלאה. הילדים שלה מאד מזכירים אותה, גם במראה גם באישיות".

הגר סיפרה כי המשפחה מתכננת להילחם לזכרה מול הרשויות להצבת רמזור בצומת בו קיפחה את חייה. "אני אגיע לכביש הארור הזה ואתחיל מלחמה כדי שיהיה שם רמזור, זה לפחות בשבילה, אני בטוחה שזה מה שהיא הייתה רוצה. אנחנו לא נלחם במי שפגע בה אלא כדי שלא יהיו קורבנות נוספים כמוה. האובדן שלנו ענק, הפגיעה הקשה והאלימות ברכב שפוגע בגוף האדם לא קשורה בעדינות של אחותי, ובאמונה שלה בזולת"

הגר אמרה כי "אנחנו עדיין לא יודעים מי שפגע בה, הבנו שהיא הייתה בהלם ויצא מהרכב לעזור לה. אבל אני חושבת שזה לאו דווקא אדם חסר שליטה, זה יכול להיות אדם מן המניין שעשה טעות איומה. הבנתי שהוא עקף רכב שעצר לתת זכות קדימה לפלורי, הייתה שם עקיפה לא חוקית וזה מה שהרג את פלורי. אנחנו לא ניתן למקרים כאלו לחזור על עצמם".

  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully