וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה פוטרה מבית הספר לאחר שהצטלמה לקמפיין בגדי ים

26.6.2018 / 9:11

ויקטוריה פופובה עוררה את זעמם של הורי תלמידיה שנתקלו ברשת בתמונות שלה בבגד ים, והיא איבדה את עבודתה. אלפים התגייסו למאבק עבורה ברשתות החברתיות, ולפרשה עשוי להיות סוף מפתיע

צילום חובבים פייסבוק

אנחנו חיים בעידן בו באופן תדיר מופיעות ידיעות מדהימות על מורות שהתפשטו מול התלמידים בכיתה ואפילו על כאלה שניהלו רומנים עם חניכיהן הקטינים. מכתב הפיטורים המיידי שמוגש לאותן מורות הוא מובן ומתבקש כמובן - בדרך כלל מדובר בצעד הראשון של הנשים הסוררות בדרך לכלא - אבל ויקטוריה פופובה בת ה-26 פוטרה על הרבה פחות מזה. פופובה נאלצה לעזוב את בית הספר בו לימדה לאחר שדיגמנה עבור קמפיין בגדי ים למידות גדולות.

עוד בנושא

מורה הודחה לאחר שצולמה מתפשטת כדי לזכות באייפון החדש
מורה הושעתה מבית הספר בגלל הסלפי הזה - האם היא חצתה את הגבול?

מורה או דוגמנית?. צילום מסך
התמונה שעוררה את הסערה. ויקטוריה פופובה/צילום מסך

ברשתות החברתיות ברוסיה נרתמו למאבק לזכותה של פופובה, שאיבדה את עבודתה בעקבות תלונות של הורים זועמים שלא נהנו להיתקל בתמונות של המורה של ילדיהם בבגד ים (די צנוע בסגנון שנות ה-50). בית הספר מספר 7 באומסק, עיר שממוקמת באזור הסיבירי של רוסיה, פיטר אותה בטענה ש"הכניסה סכסוך ומחלוקת לתוך בית הספר ולתוך המקצוע שלה", ולמרות שמהר מאוד היא מחקה את התמונות מהחשבון שלה.

"על ידי הפצת תמונות קלות דעת באינטרנט עבור קמפיין פרסומי, היא פגעה בתדמיתו של בית הספר", נמסר מעיריית אומסק, אבל רבים התקשו להסכים עם ההחלטה. מאז הפיטורים, למעלה מ-3,000 אנשים שיתפו תמונות של עצמם בבגדי ים כמחאה, עם ההאשטג #גם מורים הם בני אדם. הגולשים כינו את פיטוריה של פופובה "שערורייה" ו"צביעות", ואחד מהם אף תהה "מתי ייפסק הטירוף במדינה שלי?". בין התומכות הייתה גם מורה, שהציגה את הטיעון: "אנחנו מורים, אבל גם אנשים, יש לנו זכות להיראות אחרת מחוץ לכותלי בית הספר וברשתות החברתיות".

כמובן שלכל מטבע יש שני צדדים. "זה לא נורמלי", תקף את המורה אחד הגולשים, "מורים הם אמנם בני אדם, אבל הם גם מחנכים. כן, יש חלק פרטי בחיים. פרטי! הייתם רוצים שמורים ישתו מאחורי בית הספר? יעשנו מריחואנה ויתחילו עם תיכוניסטים? למה לא? הם הרי בני אדם".

לכל זה עשוי להיות סוף מפתיע, מכיוון שהמחאה עבדה ועיריית אומסק כבר הורתה שפופובה יכולה לחזור לעבודה, אבל לא בטוח שהיא מעוניינת. על פי הדיווחים היא שוקלת לוותר על ההוראה ולהתמקד בדוגמנות. היא אפילו קיבלה פנייה מחברה נוספת, שרוצה לצרף אותה לקמפיין. יכול להיות שמבחינתה של פופובה, כל הסערה הזו הייתה לטובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully