וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ניסיון הפללת אחיו: 15 חודשי מאסר נוספים לרוצח הוריו

על דניאל מעוז, שרצח את הוריו בשנת 2011 בירושלים, נגזר עונש מאסף נוסף על שני מאסרי העולם שהוא נושא בגין הרצח. זאת, לאחר שניסה להפליל את אחיו התאום ניר במעשה בעזרת שותפו לתא המעצר. האח: "אנחנו חוששים ממנו עד היום, זה לא אדם"

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: דיון בערעורו של דניאל מעוז, 2016)

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שלישי) 15 חודשי מאסר נוספים על דניאל מעוז, שרצח את הוריו בשנת 2011, בגין שיבוש ראיות. זאת, בעקבות ניסיונו להפליל את אחיו התאום ניר במעשה. בנוסף יפצה מעוז את אחיו ב-6,000 שקלים. מעוז נושא עונש מאסר עולם כפול בגין הרצח, שאותו ביצע בבית הוריו בשכונת רמות בירושלים.

בחודש פברואר הורשע מעוז כי דרש משותפו לתא המעצר, רוני בן ארבון, לשלוח מכתב שבו כתוב: "ראיתי את ניר מעוז יוצא מהבית, נועל את הדלת וחולף בריצה על פני שכן שהסתתר בחצר. בעניין הזה אין לטעות, זה היה ניר מעוז בוודאות!". השניים החליטו, על פי כתב האישום, לבדות ראיה שתוביל לזיכויו של מעוז, כשבין השניים הוסכם כי האחרון ינסח את המכתב ואילו בן ארבון ישלח אותו לפרקליטות ולהרכב השופטים הדן בתיק.

דניאל מעוז, ערעור על גזר דינו בבית המשפט העליון. 18 במאי 2016. נועם מושקוביץ
יפצה את אחיו באלפי שקלים. דניאל מעוז בבית המשפט, 2016/נועם מושקוביץ

בהודעת הפרקליטות בעקבות גזר הדין נמסר כי "בית המשפט קבע כי הנאשם, בניסיון להתחמק ממתן הדין על עבירת הרצח, בחר להפנות את חיצי החשד לעבר אחיו". עו"ד אפרת פילזר ביזמן מהפרקליטות מסרה כי "לאחר שהנאשם הורשע ברצח הוריו הוא הורשע גם בניסיון להטות את ההליך הפלילי שהתנהל בעניינו תוך פגיעה בשמו הטוב של אחיו".

בדיון בטיעונים לעונש בשבוע שעבר ביקש האח מבית המשפט להטיל על מעוז את העונש המקסימלי על ניסיון ההפללה. "אנחנו חוששים שהעונש שלו ייקצב ויום אחד הוא ייצא מהכלא", אמר. "ברור שהוא לא בוחל באמצעים, וכי הוא הודה רק לאחרונה משיקולי ענישה". לדברי ניר מעוז, "אנחנו חוששים ממנו עד היום ורוצים הגנה. זה לא אדם. אם הוא היה פה בלי אזיקים אני לא בטוח שהייתי יכול להיות כאן באולם".

בדיון ביקשה התביעה ביקשה לגזור על דניאל 18 חודשי מאסר. עו"ד פילזר אמר אז כי מעוז "שם לו למטרה להפליל חף מפשע במעשים שלו וגרם להימשכות ההליך ועינוי דין נוסף לנפגעי העבירה, בזבוז משאבים חקירתיים ובזבוז זמן שיפוטי".

תמר מעוז פלמון וניר מעוז, אחיו של דניאל מעוז בדיון על ערעור גזר הדין. בית משפט העליון. 18 במאי 2016. נועם מושקוביץ
ניר מעוז ואחותו, 2016/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully