וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 54 צאצאים: האורנגאוטן המבוגרת בעולם מתה בגיל 62

פואן חיה בגן החיות בפרת, אוסטרליה, ופיזרה את הגנים שלה ברחבי העולם כשהיא מותירה שושלת מכובדת. "עשתה המון בשביל הישרדות המין שלה"

צילום: מתוך הטוויטר של PerthZoo, עריכה: טל רזניק

פואן, האורנגאוטנית המבוגרת ביותר בעולם, מתה אתמול (שני) בגיל 62 בגן חיות באוסטרליה. פואן, שפירוש שמה במלזית הוא "גברת", נולדה במלזיה בשנת 1956 ועברה לגן החיות האוסטרלי פרת, שם הקימה שושלת עם 11 ילדים מתוך 54 צאצאים שפוזרו בכל רחבי העולם. פואן השאירה אחריה שתי בנות בגן החיות, יחד עם ארבעה נכדים ונין.

היא הייתה אורנגאוטן סומטרי, קוף-אדם המצוי ביערות גשם במלזיה ונמצא בסכנת הכחדה גבוהה. על פי ההערכות, נותרו אלפים בודדים ממין זה בעולם שכן בית הגידול שלהם מושמד כתוצאה משריפות יער מכריית מחצבים. בנוסף לכך, שטחי יער נרחבים שמשמשים בתי גידול לאורנגאוטנים נכרתים לצורך נטיעת מטעי דקלים לייצור שמן דקלים לתעשייה.

פואן האורנגאוטן סומטרי המבוגרת בעולם בגן חיות אוסטרלי. CNN, אתר רשמי
"הותירה מורשת מדהימה". פואן בגן החיות/אתר רשמי, CNN

הסיבה המרכזית להכחדת זן זה היא סחר לא חוקי, שבמסגרתו ציידים הורגים את האימהות במטרה לקחת את גוריהם ולמכור אותם למטרות שונות. סחר בחיות בר נדירות אסור וישנם פקחים אשר מחרימים החיות משווקים המוכרים אורנגאוטניים ומגדלים אותם, בתקווה שניתן יהיה לשחרר אותם לטבע.

חלק ניכר מהאורנגאוטנים מצוי כיום בשמורות טבע ופארקים לאומיים, שבהם הם מוגנים מציד לא חוקי - אך ישנו גורם נוסף שמקשה על גידול האוכלוסייה והוא קצב הילודה הנמוך של הקופים.

"פואן עשתה המון בשביל הישרדות המין שלה בגן החיות", אמרה הולי תומפסון, מנהלת גן החיות. "מלבד היותה הקופה המבוגרת ביותר, היא הייתה הראשונה בתכנית הגידול שלנו והשאירה מורשת מדהימה".

עוד נמסר מגן החיות כי 10% מאוכלוסיית האורנגאוטנים הסומטרים בגני החיות בעולם הם בעלי אותו מטען גנטי כמו של פואן. בטבע, הנקבות חיות בדרך כלל עד גיל 50. היא נכנסה לספר השיאים של גינס כאורנגאוטן הסומטרי המבוגר ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully