וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות טורקיים ואמריקניים התחילו לסייר בעיירת המריבה בסוריה

18.6.2018 / 18:27

צבא טורקיה הודיע על תחילת ההסכם בין הצדדים במנבג', שם היו נוכחים כוחות כורדיים. אנקרה איימה לתקוף, אך בהבנות עם וושינגטון הובן על הסגת המיליציה

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: טיל של הכורדים בסוריה פוגע בטנק טורקי, ינואר)

כוחות טורקיים ואמריקניים החלו לקיים סיורים בצפון סוריה, לאורך קו ההפרדה בין השטחים שבשליטת הטורקים לבין העיירה מנבג', שם לטענת אנקרה מוצבים לוחמים כורדים - כך מסר היום (שני) צבא טורקיה. מוקדם יותר החודש הסכימו טורקיה וארצות הברית על הסכם לפתרון המחלוקת הארוכה סביב עתיד העיר האסטרטגית.

אנקרה זועמת על התמיכה של וושינגטון שהיא מעניקה למיליציית ה-YPG, שאותה היא מגדירה ארגון טרור וחלק מהמחתרת של מפלגת הפועלים של כורדיסטן, ה-PKK. היא איימה לתקוף את מנבג' בשל נוכחות הכורדים, שפעלו לצד כוחות אמריקניים.

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושאולו, אמר כי הכוחות הטורקיים ייכנסו למנבג' צעד אחר צעד, מבלי לפרט.

בסיס חדש שהקים צבא ארה"ב באזור מבנג', סוריה, מאי 2018. רויטרס
בסיס של ארה"ב במנבג'/רויטרס

טורקיה ניהלה שני מבצעים מעבר לגבול לצד כוחות מורדים סורים בשנתיים האחרונות. הראשון, מבצע "מגן הפרת", נועד לסלק את לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וכוחות ה-YPG מאזור הגבול, והשני, מבצע "ענף זית", נועד להשתלט על המובלעת עפרין שהייתה בשליטת ה-YPG.

ראש המיליציה השולטת בעיר, המועצה הצבאית של מנבג', אישרה כי כוחות טורקיים החלו בסיורים. המועצה היא חלק מהכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שנתמכים על ידי ארצות הברית. דובר המיליציה מסר כי כל צד מסייר בצד שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully