וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן רומז שלא יתנגד לשינויים בנוסח חוק הגיוס

18.6.2018 / 14:51

במהלך ישיבת סיעתו התייחס ליברמן לדרישת אגודת ישראל לערוך שינויים בחוק ורמז כי לא יתנגד לכך, אם הדבר יאושר על ידי הרמטכ"ל ויעמוד במבחן בג"ץ. "כל ניסיון לשנות מאיים על שלמות החוק", אמר ליברמן. לפיד: "אם הממשלה תשנה את המתווה - זו תהיה בגידה בכל חייל"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

שר הביטחון אביגדור ליברמן רמז היום (שני) כי הוא אינו מתנגד לשינויים בחוק הגיוס. במהלך ישיבת סיעתו הוא התייחס לדרישת סיעת אגודת ישראל לערוך שינויים בנוסח החוק ורמז כי הוא לא יתנגד לכך אם החוק יאושר על ידי הרמטכ"ל ויעמוד במבחן בג"ץ. "אני מקווה שלא יהיו שינויים, כל ניסיון לשנות מאיים על שלמות החוק", אמר ליברמן.

בהמשך קראש ר הביטחון לתמוך בחוק וטען שאם לא יאושר, הדבר יהיה בגדר "בכייה לדורות", כלשונו. "כפי שאתם יודעים חוק הגיוס הוא של מערכת הביטחון ולא של ישראל ביתנו", אמר ליברמן. "זה חוק הכי מאוזן, ממלכתי, ואני מאוד מקווה שנביא אותו בשבוע הבא לדיון בוועדה המיוחדת של הכנסת ונעביר אותו עד סוף המושב בקריאה שניה ושלישית. החוק בקונצנזוס רחב בכל סיעות הקואליציה והאופוזיציה".

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, התייחס גם כן לחוק הגיוס ובישיבת סיעתו. לדבריו, "בימים האחרונים ישנם קולות שמבשרים על משבר קואליציוני. אני לא רואה את זה". השר בנט הבהיר כי לטענתו מדובר בחוק מידתי. "נותן מענה גם לצה"ל וגם לחרדים, שרוצים בעצם את אותו דבר - גיוס מתון ומידתי של החרדים, ללא כפייה וללא כוח. ולכן אני חושב שמדובר ב'פייק משבר'".

שר הביטחון אביגדור ליברמן במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו 12 במרץ 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
"אי העברת המתווה - בכייה לדורות". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד קרא לממשלה לא לשנות את המתווה המדובר. "הפעם גם צה"ל והרמטכ"ל חתומים על מתווה הגיוס", אמר. "אם הממשלה תשנה מילה אחת במתווה הזה, זה כבר לא פוליטיקה. זו בגידה בכל חייל שמגיע לבקו"ם".

"מתווה הגיוס שהונח בידי הוועדה של צה"ל ומשרד הביטחון הוא בעצם חזרה לחוק של יש עתיד", הוסיף לפיד. " יש יעדי גיוס קבועים בחוק ולא נתונים למשחקים פוליטיים. אם לא יעמדו ביעדים, אחרי שלוש שנים גם הסנקציות הפליליות יחזרו. יש פה עידוד משמעותי ליציאה לעבודה".

"אין לי ציפיות מראש הממשלה", המשיך לפיד. "כניעתו אומנותו. אבל לא ייתכן ששר הביטחון יסכים לשנות אפילו אות מהמתווה. שר הביטחון, האיש שמאחורי גבו כתוב "מילה זו מילה", התחייב בפני הציבור שייתן גיבוי מלא למתווה של צה"ל ומשרד הביטחון. אם ישנו את המתווה, הוא נכנע. בנושא הזה, אסור להיכנע".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
ישיבת סיעת יש עתיד 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
"אין ציפיות מראש הממשלה". לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

יו"ר העבודה אבי גבאי הבהיר היום כי סיעתו תצביע נגד המתווה. "העקרונות שלנו ידועים", אמר. "אנחנו רוצים שכל צעיר וצעירה בישראל יעשו צבא, שירות לאומי או שירות אזרחי. אבל עד שהחלום הזה יתגשם, הילדים שלנו, אלה שתורמים למדינה - חייבים לקבל יותר. בחוק המדובר כרגע אין לא שוויון בנטל ולא תגמול אמיתי לחיילים שמשרתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully