וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד צבוע מטיל אימה במושב בשרון: "טרף חתולים ושחט כלב"

18.6.2018 / 13:35

תושבי עין ורד חוששים בשבועות האחרונים בעקבות צבוע משוטט ברחבי המושב. התושבים קראו לרשות הטבע והגנים להתערב מיידית: "רק כשיקרה פה אסון מישהו יתעורר". ברשות הטבע ניסו להרגיע - "עד כה לא דווח על תקיפות בארץ כלפי בני אדם" והבטיחו: "נסביר לו שהוא לא רצוי כאן"

עריכה: שניר דבוש

שגרת יומם של תושבי המושב עין ורד שבשרון, מופרת בשבועות האחרונים בעקבות אורח בלתי רצוי. צבוע שתועד לאחרונה משוטט בתחומי המושב מטיל אימה על התושבים המצויים בחרדה בעקבות נוכחותו. "כשקוף ברח מגן החיות בתל אביב כל המדינה קמה על הרגליים והרשת השתגעה", כתב אסף המתגורר במושב בפוסט שפרסם בפייסבוק. "הצבוע הזה 'מטייל' במושב מעל חודש. המטרד הזה צריך להיות בטיפול מידי, עכשיו, ובטח לא לתת לו להרגיש בבית. הכתובת על הקיר, ילד או אימא שמטיילת עם תינוק יכולה להוות לו עניין רב".

תושבים נוספים במושב קראו לרשויות להתערב להשבת השלווה למושב הפסטורלי שבמועצה האזורית לב השרון. "הצבוע תקף כלב ושחט אותו", כתבו תושבים בקבוצת הווטסאפ היישובית, בה חברים גם נציגי רשות הטבע והגנים הלאומיים. "הכתובת במקרה הזה 'על הכביש', מה יקרה מחר? ילד? תינוק?".

להקת צבועים תוקפת כלבים ברמת השרון. באדיבות תושבי מושב עין ורד, מערכת וואלה! NEWS
הצבוע שמטיל אימה ברחבי המושב/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות תושבי מושב עין ורד

"בחודש אחד החיים של כולנו פשוט הפכו לסיוט", אמר הבוקר חיים שני, חבר בוועד הביטחון במושב לוואלה! NEWS. "שמענו מתושבים על צבוע שמסתובב בפרדסים, אבל ההחמרה ואיתה רף הלחץ עלו בשבועות האחרונים כשאותו צבוע טרף חתולים וכלב של אחת המשפחות, החיים שלנו הפכו למפחידים".

במושב מותחים ביקורת נגד אנשי רשות הטבע והגנים הלאומיים, על כך שלטענת התושבים הם עושים די כדי לעצור את המפגע המסוכן. "יש חשש גדול להסתובב בערב מחוץ לבתים, לא יודעים מה יהיה הצעד הבא של הצבוע", הוסיף שני. "כשאנחנו פונים לאנשי הרשות, התחושה שמתקבלת היא שאנחנו בתחתית הרשימה, רק כשיהיה אסון מישהו יתעורר". לדברי שני, לא מעט תושבים שקלו לקחת את החוק בידיים ולנטרל באמצעות נשקם האישי את בעל החיים המסוכן. "אנחנו בוועד פועלים להרגיע את התושבים הלחוצים, אבל הגיע זמן שמישהו ברשות הטבע יפעל בהקדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
התכתבויות בקבוצת הווטסאפ שנפתחה בעקבות הצבוע שמשוטט ברמת השרון. ווטסאפ, צילום מסך
ההתכתבות בקבוצת הוואטסאפ של המושב/צילום מסך, ווטסאפ

בהודעה ששיגרו בתגובה אנשי רשות הטבע והגנים בניסיון להרגיע את רף המתח במושב, צוין כי אין משמעות לכידת בעל החיים היא "שלוקחים אותו מכאן". לדבריהם "מרגע שתתקבל ההחלטה, נתחיל להציק לו ולגרש על בסיס יומיומי כדי 'להסביר' לו שהוא לא רצוי בתוך הישוב. אנו פועלים כך כבר בישובים אחרים כמו מודיעין וראש העין. עד היום, למרות אינטנסיביות ביקורי הצבועים במקומות כמו עין ורד, ראש העין, מודיעין, ראש העין, קיבוץ קליה, חיפה ועוד ישובים, לא הייתה תקיפה של צבוע כלפי בני אדם. כמו כן, לא להתקרב לצבוע, לא לנסות ללטף, להאכיל או לבוא איתו במגע".

התכתבויות בקבוצת הווטסאפ שנפתחה בעקבות הצבוע שמשוטט ברמת השרון. ווטסאפ, צילום מסך
תגובת אנשי רשות הטבע לתושבים/צילום מסך, ווטסאפ

מרשות הטבע והגנים נמסר כי לאור המקרה היא החלה בפעולות סריקה ומעקב באזור, שבמסגרתן פוזרו בשטח מלכודות במטרה ללכוד את הצבוע ולהרחיקו בצורה ידידותית. "ניסיונות הלכידה טרם צלחו", הבהירו ברשות, והוסיפו כי "בוצעו מפגשים עם התושבים על מנת להקטין את החששות מפני הצבוע ובעיקר להניע לשתי פעולות מרכזיות: האחת, שמירה על סניטציה בתחומי היישוב, והשנייה, תיעוד ודיווח על כל תצפית בזמן אמת".

עוד אמרו ברשות הטבע והגנים כי מחר יוצבו מלכודות נוספות בשטחים הפתוחים הסובבים את הישוב ובתוכו, כשלדבריהם, "להצלחת הלכידה, הצבת המלכודות דורשת שיתוף פעולה מצד התושבים" ו"חשוב להזכיר כי הצבוע הינו חיה הנמצאת בסכנת הכחדה באזורנו ומוגדרת בחוק כחיית בר מוגנת ועל כן אין לפגוע בצבוע".

(עדכון ראשון: 12:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully