וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: לפחות 31 הרוגים בסדרת פיצוצים בצפון-מזרח המדינה

17.6.2018 / 15:55

המתקפה הקטלנית ביותר זה כמה שבועות אירעה באזור הממשל המקומי, במדינת המחוז בורנו. ככל הנראה, הייתה זו פעולה של בוקו חראם, שהרג יותר מ-30 אלף איש מאז פתח במאבקו ב-2009

עיירה בצפון-מזרח ניגריה שהותקפה על ידי ארגון בוקו חראם, 31 בינואר 2016. AP
זירת פיגוע בצפון-מזרח ניגריה, 2016/AP

לפחות 31 בני אדם נהרגו בסדרת פיצוצים במדינת המחוז בורנו שבצפון-מזרח ניגריה - כך אמרו היום (ראשון) תושבים מקומיים. המשטרה והצבא טרם הגיבו על האירועים. זאת המתקפה הגדולה ביותר בשבועות האחרונים באזור הסובל מהאלימות של הארגון הקיצוני בוקו חראם.

לפי שני תושבים, שהיו בין אלו שספרו את הגופות, הפיצוצים אירעו אתמול בשעות הערב באזור הממשל המקומי בדמבואה שבדרום בורנו. עדי ראיה סיפרו גם על לפחות רקטה אחת שנורתה במהלך המתקפה.

"הבתים שלנו נהרסו, ספרנו 31 חפים מפשע, כולל ילדים ומבוגרים, שנהרגו במתקפה", אמר מודו אוסמאן, בנו של מנהיג קהילתי באזור. שום ארגון לא קיבל אחריות על הפיצוצים, שאירעו כמה עשרות קילומטרים מבירת מדינת המחוז מידאגורי.

בורנו נפגעה בצורה הקשה ביותר מאז החלה ההתקוממות של בוקו חראם, המחפש להקים מדינת הלכה אסלאמית בצפון-מזרח המדינה, ב-2009. יותר מ-30 אלף איש נהרגו מאז ושני מיליון איש אולצו לעזוב את בתיהם.

המתקפה הגדולה האחרונה בצפון-מזרח ניגריה אירעה בתחילת החודש שעבר, כש-20 בני אדם נהרגו במדינת המחוז אדמוואה, הגובלת בבורנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully