וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לראשי הקואליציה: אם נלך לבחירות - עדיף שלא בגלל הגיוס

17.6.2018 / 14:40

ראש הממשלה אמר כי יש להביא לאישורו של חוק הגיוס בתוך שבועיים וכי אסור להגיע למועד הבחירות מבלי לפתור את הסוגיה. במפלגות החרדיות ממתינים להכרעת הרבנים. ח"כ גפני: "החוק בסדר"

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בפורום ראשי הקואליציה כי יש לקדם את חוק הגיוס בתוך שבועיים והוסיף כי "צריך לגמור את הנושא בהקדם". לדבריו, "צריך לקבל החלטות, לייצר הסכמות ולהביא את הצעת החוק לאישור הממשלה בתוך שבועיים". לוואלה! NEWS נודע כי נתניהו אמר לראשי הקואליציה כי אסור להגיע לבחירות כשהנושא של פטור החרדים מגיוס לצה"ל אינו פתיר. "אם נלך לבחירות, עדיף שזה לא יהיה הנושא", הוסיף.

ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי ויעקב ליצמן נעדרו מהישיבה, אולם ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שהשתתף בה הבהיר כי חוק הגיוס הוא "בסדר" וכי יהיה אפשר להתקדם עמו - אך כי במפלגתו ובש"ס ממתינים להכרעת הרבנים. מוקדם יותר נועד גפני עם הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי-ליטאי, וזה הורה לו "לא לשבור את הכלים" אלא להגיע להסכמות על החוק.

בשבוע שעבר הורתה מועצת גדולי התורה של סיעת אגודת ישראל ביהדות התורה, שבראשה עומד ליצמן, כי אין לקדם את החוק אם לא ייעשו בו שינויים. בסביבתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לא הביעו התנגדות לשינויים כאלה. גורמים בסביבת ליברמן אמרו לוואלה! NEWS כי "זו הצעת החוק הכי מקצועית והכי ממלכתית. היא נהנית מקונצנזוס רחב בכל הקשת הפוליטית, קואליציה ואופוזיציה. אם תהיה הערה או בקשה מסוימת לגבי נוסח החוק, נחזיר אותה לדיון בוועדה של צה"ל ומשרד הביטחון. זה חוק מקצועי וחשוב לשמור אותו כזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ליצמן, נתניהו ודרעי/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) ביקר את הנחייתו של נתניהו לקדם את החוק במהירות האפשרית ומסר כי מדובר במתווה גרוע. "מה כל כך דחוף לנתניהו להקריב שוב את החיילים המשרתים לטובת הברית שלו עם החרדים?", מסר שמולי. "המתווה הזה הוא גרוע - לא צודק וגם לא חוקתי, ולא רק שאינו מקרב את השוויון אלא שהופך אותו לחלום רחוק. כל אתנן פוליטי כזה יביא בעתיד לקריסת מודל צבא העם, מאחר ולא יהיו די חיילים שימלאו את משימותיו. משרד הביטחון הרים דגל לבן במתווה הזה והסיעות החרדיות עוד מעזות להתנגד ברב חוצפה".

(עדכון ראשון: 14:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully