וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהפיץ סירחון בעתלית: פשיטה על מפעל פיראטי בפאתי היישוב

17.6.2018 / 7:46

הפרסום בוואלה! NEWS הוביל למעצר בעל המפעל לשמן מאכל, החשוד בפעילות בניגוד לחוק. במקום נמצאו חצי טון של חומצה גופריתית שפונו מהמקום. חקלאי מקומי טוען כי עסקים פיראטיים פועלים במקום כשהם מוסתרים מאחורי יריעות של מטעי בננות

מכלי חומצה גופריתית במפעל שמן פיראטי בפאתי עתלית. המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה, מערכת וואלה! NEWS
מכלי החומצה הגופריתית שנעשה בהם שימוש בניגוד לחוק/מערכת וואלה! NEWS, המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה

בעקבות הפרסום בחודש פברואר בוואלה! NEWS על אודות מפעלים פיראטיים שגרמו לסירחון בעתלית, המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פשטה במהלך השבוע שעבר על אחד מהמפעלים. תושבי עתלית מתלוננים זה מכבר על ריחות רעים הנודפים מהמקום, ואף הצביעו בפני הרשויות על מקור הסירחון - מפעל לשמן מאכל שהוקם בהיחבא, בשטח חקלאי בפאתי היישוב, ומייצר עבור תעשיית המזון לבעלי חיים.

חקלאי שבבעלותו שטחים הסמוכים למפעלים מסר כי הוא זיהה את הפעילות הזו לפני כשנה וחצי. לדבריו המפעלים פועלים במתחם שהוכשר בשטח חקלאי, מוסתרים מאחורי יריעות גדולות של מטע בננות מעברו הצפון-מזרחי של כביש החוף, מול שכונת נחלים שבסמוך למחלף עתלית, שבה בעיקר מורגש הסירחון.

צילום אוויר של מפעל שמן פיראטי שהופעל בפאתי עתלית. מועצה איזורית חוף הכרמל, מערכת וואלה! NEWS
צילום אוויר של המפעל הפיראטי/מערכת וואלה! NEWS, מועצה איזורית חוף הכרמל

התושבים הביאו בשבועות האחרונים מידע נוסף על הימצאות חומרים מסוכנים בעסק, בניגוד לחוק. צוותי המשרד להגנת הסביבה יצאו לפעילות אכיפה, שבמהלכה נמצא כחצי טון של חומצה גופריתית בריכוז של 98%, לצד מכלים שהכילו בעבר חומצה מסוג זה, ששימשה ככל הנראה לתהליך הטיפול בשמן. לדברי המשרד, ברשות העסק אין היתר רעלים, ועל כן החזקת חומרים אלה מהווה עבירה על חוק חומרים מסוכנים.

בעקבות דרישת המשרד, החומרים המסוכנים פונו מהמקום על ידי בעל העסק אל מחוץ לרשות הרבים, תוך דרישה כי הם יועברו בתוך יממה לאתר ספק מורשה על ידי חברה ייעודית. כמו כן, נלקחו דגימות מהחומרים. בעל העסק עוכב לחקירה והמשטרה הירוקה פתחה בחקירה פלילית.

עוד באותו נושא

סירחון בעתלית: מפעלים פיראטים מפיצים ריח רע כבר חצי שנה

לכתבה המלאה
מכלי חומצה גופתרית במפעל שמן פיראטי בפאתי עתלית. המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה, מערכת וואלה! NEWS
פסולת תעשייתית בשטח המפעל/מערכת וואלה! NEWS, המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה

בנוסף לכך, בעקבות דליפת שמן מבית העסק בחודש אפריל, הטיל עליו המשרד קנס בגין לכלוך ברשות הרבים. לדברי המשרד להגנת הסביבה, בעבר אף נמצא כי העסק פעל ללא היתר בנייה וללא רישיון עסק כדין. המועצה האזורית חוף הכרמל הוציאה צו הפסקה מנהלי נגד המפעל, הפועל גם בניגוד לחוק רישוי עוסקים.

מהמועצה נמסר כי לפני כמה שבועות שלחה המועצה התראה למפעילי העסק בגין הפעלת עסק ללא רישיון, ועתה עם גילוי החומרים המסוכנים ניתן נגדו הצו, שתוקפו ל-30 ימים. לאחר מכן ניתן להגיש כתב אישום נגד מפעילי העסק.

המשרד להגנת הסביבה מסר כי הוא רואה את פעילות המפעל בחומרה רבה, וימשיך לפעול לסגירת העסק הפיראטי.

המפעל בעתלית שממנו מגיע הסירחון. מערכת וואלה!
אחד המפעלים שהפיצו סירחון/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully