וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: למרות התמיכה - לא נעביר את השגרירות בישראל לירושלים

לאחר שבהצבעה לא מחייבת במפלגת השלטון התגלתה תמיכה להעברת השגרירות, הבהירה שרת החוץ ג'ולי בישופ כי ההחלטה לא תאומץ. בנוסף, לנוכח קריאות לעצור המימון לפלסטינים, אמרה כי יש לוודא שהכסף לא מועבר למשפחות מחבלים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שרת החוץ של אוסטרליה ג'ולי בישופ אמרה היום (שבת) כי מדינתה לא תלך בעקבות ארצות הברית, ולא תעביר את השגרירות שלה בישראל לירושלים. לדבריה, הצעד לא יינקט על אף שקיימת תמיכה חזקה לכך במפלגת השלטון.

הצבעה לא מחייבת שנערכה לאחרונה בקרב ועידת המפלגה הליברלית, הנמצאת בשלטון, הסתיימה בתוצאה 43-31 לטובת העברת השגרירות לירושלים. בנוסף, במפלגה קראו לממשלה להפסיק את המימון לפלסטינים עד שיחדלו לממן משפחות מחבלים. למרות ההצבעה, הסיכוי שההחלטה תאומץ ותבוצע בידי הממשלה נמוך מאוד.

"למרות שאני מבינה את הרגש מאחורי התוצאה הזו, הממשלה האוסטרלית לא תעביר את השגרירות שלנו לירושלים", אמרה בישופ. "ירושלים היא עניין שעתידו ייקבע בהסדר, ואנחנו מאמינים בגישה הזו במשך עשורים. אנו עושים כל שביכולתנו לוודא שכל תמיכה שאנו מספקים לרשות הפלסטינית משמשת אך ורק למטרות שאנו מגדירים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת החוץ של אוסטרליה ג'ולי בישופ. לשכת העיתונות הממשלתית
בישופ בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו בירושלים, בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית

בישופ ציינה בנוסף כי לאחרונה שיגרה מכתב למקבילה הפלסטיני כדי לוודא שכספי הסיוע האוסטרליים, שמוערכים בכ-43 מיליון דולר לשנה הבאה, משמשים לבריאות, חינוך וממשל. "המימון שלנו לרשות הפלסטינית הוא נושא שצריך ליצור לגביו מזכר הבנות, המפרט בדיוק כיצד משתמשים בכסף. צריך שהמימון יפוקח באופן צמוד כדי לוודא שהוא אינו מוסט לקרנות שנועדו לשלם למשפחות מחבלים".

למרות העמדה שהציגה היום בישופ, אוסטרליה הצטרפה לאחרונה לארצות הברית בהצבעתה נגד ההצעה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, לפיה יש להקים ועדת חקירה עצמאית לאירועים ברצועת עזה בחודש שעבר. גורמים רשמיים באוסטרליה הסבירו את היותה של המדינה היחידה, חוץ מארצות הברית, שהצביעה נגד ועדת החקירה, בכך שבקנברה היו מודאגים שהחקירה תהיה "לא עצמאית ולא אובייקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully