וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ איים לשלוח 25 מיליון מקסיקנים ליפן בפסגת ה-G7

גורמים אירופיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי נשיא ארה"ב התבטא בצורה שגרמה לאי-נוחות וזעם בקרב מנהיגי הארגון, כשבין היתר תקף את אירופה על ההגירה שלה. למקרון אמר: "כל הטרוריסטים בפריז". טראמפ, מצדו, מכחיש שהיחסים עם יתר המנהיגים מתוחים

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים על ראש ממשלת יפן שינזו אבה כי הוא ישלח 25 מיליון מקסיקנים לארצו - כך דיווח אתמול (שישי) הוול סטריט ג'ורנל. היה זה אחד מתוך שורת התבטאויות ביזאריות של הנשיא בפסגת ה-G7 בקנדה בשבוע שעבר, שגרמו לאי-נוחות בקרב יתר המנהיגים של ארגון המדינות המתועשות.

הפסגה הסתיימה בטונים צורמים, כשטראמפ סירב לתמוך בהצהרת הסיום ותקף בחריפות את ראש הממשלה המארח ג'סטין טרודו, שהואשם ב"בגידה" על ידי עוזריו של הנשיא.

המחלוקות המרות על מכסי המגן שהטילה ארצות הברית על בעלות בריתה היו הנושא המרכזי בפסגה שהתקיימה בקוויקב. לפי גורמים אירופיים שהיו נוכחים בשיחות מאחורי הקלעים, המנהיגים נחרדו מדבריו של טראמפ על סוגיות שונות, ממסחר ועד לטרור והגירה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפסגת G7 בקנדה, יוני 2018. טוויטר, צילום מסך
טראמפ מול מרקל, אבה ומנהיגים נוספים ב-G7/צילום מסך, טוויטר

גורם באיחוד האירופי אמר כי בשלב מסוים הוא תיאר את ההגירה כבעיה גדולה עבור אירופה ואז אמר לאבה: "שינזו, לך אין את הבעיה הזאת, אבל אני יכול לשלוח לך 25 מיליון מהגרים מקסיקנים ואתה תאבד את משרדך מהר מאוד". דבריו, לפי אותו גורם, גרמו לכעס בחדר.

הוא הוסיף כי כשהדיון עבר להתמקד באיראן ובטרור, תקף טראמפ את נשיא צרפת עמנואל מקרון ואמר: "אתה חייב לדעת את זה, עמנואל, מאחר שכל הטרוריסטים בפריז".

גם נשיא הנציבות האירופית, ז'אן-קלוד יונקר, הותקף על ידי טראמפ, שלפי הדיווח תיאר אותו כ"רוצח אכזר". זאת בהתייחסותו לקנסות שהטיל הגוש על חברות טכנולוגיה אמריקניות בגובה של מיליארדי דולרים.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

טראמפ, מצדו, דחה הלילה את הדיווחים הרבים על המתיחות בינו לבין יתר מנהיגי המערב והאשים את "תקשורת הפייק ניוז" בכך שעיוותה את המצב. הוא פרסם כמה תמונות שלו ושל מנהיגים אחרים במהלך הפסגה, שבהן הם נראו מסתדרים יחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully