וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם פוטין: שיתוף הפעולה בנעשה בסוריה יחוזק

ראש הממשלה הסכים עם נשיא רוסיה על חיזוק הביטחון באזור הגבול ברמת הגולן על רקע המתיחות באזור. השבוע הודה נתניהו לפוטין על "נחישותו למלחמה בטרור", ועל שיתוף פעולה "רבות מאוד"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל ותומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "ריא", השניים הסכימו לחזק את שיתוף הפעולה בסוריה. בשיחת הטלפון שקיימו השניים, הם הסכימו להבטיח את ביטחון אזור הגבול בין סוריה לישראל.

נתניהו ורעייתו השתתף אתמול באירוע קבלת פנים לכבוד היום הלאומי של רוסיה, באירוח שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב ורעייתו, בחצר סרגיי בירושלים. נתניהו אמר כי "אנו מאוחדים בנחישותנו להילחם בטרור, אנו מאוחדים בשאיפה לעתיד טוב יותר עבור עמינו. אנו משתפים פעולה בדרכים רבות מאוד".

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה פוטין; השניים דנו בנושא איראן והמזה"ת. רויטרס
נתניהו ופוטין/רויטרס

ישראל דורשת את נסיגת הכוחות האיראניים ובעלי בריתם מאזורי הגבול ומסוריה כולה. בחודש שעבר שוגרו עשרות רקטות לעבר הגולן, ובתגובה תקף חיל האוויר שורת מטרות איראניות.

הסיכומים בין נתניהו לפוטין באים על רקע אמירותיו של נשיא סוריה בשאר אסד לפני כשלושה ימים לפיהן טרם החליט אם המצב באזור הגבול עם ישראל ייפתר באמצעים צבאיים או בפיוס. "אנחנו נותנים לתהליך הפוליטי הזדמנות, אם זה ייכשל, אז שחרור האזור יהיה חייב להיות בכוח", אמר בריאיון לרשת "אל-עאלם" האיראנית. לדבריו, אין בסיסי צבא איראניים בסוריה, אך הוא לא יהסס לאפשר את הקמתם אם יהיה צורך. הוא הוסיף כי חיזבאללה יישאר בסוריה בעתיד הקרוב לנוכח הצורך הצבאי בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בראיון לעיתון יווני בדמשק 10 במאי 2018. רויטרס
לא יהסס לאפשר לאיראנים לחזור. אסד/רויטרס

בחודש שעבר שיגרו כוחות איראניים עשרות רקטות לעבר רמת הגולן, מבלי לגרום לנזק, ובתגובה תקף חיל האוויר מטרות רבות בתוך סוריה, שלפי ישראל היו איראניות. עם זאת, בטהראן הכחישו זאת והם חוזרים ואומרים כי בסוריה מוצבים רק יועצים צבאיים, לבקשת המשטר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר במהלך ביקורו באירופה בתחילת החודש כי אם אסד יאפשר לאיראנים להתבסס בשטח ארצו, "הוא לא יהיה חסין יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully