וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות אזהרות ארה"ב: צבא אסד תקף מטרות בדרום סוריה

15.6.2018 / 19:54

על פי הדיווחים, התקיפה התמקדה במחוז דרעא הסמוך לגבול רמת הגולן, ובמהלכה נהרגו לפחות שישה בני אדם. התקיפה התרחשה למרות אזהרות ארה"ב מפני פעילות באזור שנכלל בהסכם הפסקת האש עם רוסיה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניב מעוז

צבא אסד תקף מטרות של ארגוני המורדים בדרום מערב סוריה במחוז דרעא - כך דיווח הערב (שישי) ארגון הסורי לזכויות אדם. על פי הדיווח, התקיפה התמקדה בעיירות אל-חרה, כפר שמס ובכמה מוקדים נוספים הסמוכים לגבול רמת הגולן. במהלך התקיפה נהרגו שישה בני אדם.

אזור דרום מערב סוריה נחשב לנפיץ במיוחד, זאת משום שהוא נותר אחד ממעוזי האופוזיציה האחרונים במדינה. כוחותיו של הנשיא בשאר אסד החזירו לידיהם את השליטה על מרבית הטריטוריות הנותרות בתמיכת איראן ורוסיה, וכעת אסד לוטש עיניו גם לדרום המדינה .

אמש הזהירה ארצות הברית כי תנקוט "צעדים נחושים והולמים" בתגובה להפרות שמבצעת ממשלת סוריה בדרום המדינה, שטח שהוגדר כ"אזור הבטוח". האזור, הגובל בישראל ובירדן, הוא חלק מהסכם בין רוסיה, ארצות הברית וירדן שהושג בשנה שעברה ונועד להכיל את הלחימה.

כוחות "צבא סוריה החופשית" באזור דרעא שבדרום סוריה, 29 במאי 2018. רויטרס
כוחות מורדים בדרעא, בחודש שעבר/רויטרס

וושינגטון הזהירה כי אם אסד יפעל צבאית נגד המורדים בשטח זה, הוא מסתכן בהרחבת המלחמה שגבתה את חייהם של כחצי מיליון איש מאז פרצה ב-2011. עוד נמסר בהודעת מחלקת המדינה כי ההסכם נועד להציל חיים וליצור את התנאים שיאפשרו לעקורים לשוב לבתיהם. "על הפסקת האש להימשך ויש לכבד אותה", הדגישו.

במרץ תקפו מטוסי קרב סוריים עיירות בדרום המדינה, בפעם הראשונה מאז אותה הסכם. אסד, שמבטיח להשיב את השליטה על כל "סנטימטר" מסוריה, אמר ביום רביעי כי ממשלו תומך בהסדר פוליטי עם האופוזיציה בדרעא ובקוניטרה, אך הוסיף כי ישתמש בכוח אם המאמצים הללו ייכשלו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בראיון לעיתון יווני בדמשק 10 במאי 2018. רויטרס
הוזהר שלא לתקוף באזור הבטוח. אסד/רויטרס

מחלקת המדינה גם מתחה ביקורת על רוסיה, ואמרה בהודעה כי בתור חברת מועצת הביטחון של האו"ם מוטלת עליה החובה "להשתמש בהשפעה הדיפלומטית והצבאית שיש לה על ממשלת סוריה כדי לעצור את המתקפות ולשכנע את הממשלה להימנע ממתקפות בעתיד".

אתמול הודיעה מחלקת המדינה כי ארצות הברית תשחרר סיוע בגובה של 6.6 מיליון דולר ל"קסדות הלבנות", ארגון הסיוע של האופוזיציה, ולמנגנון של האו"ם האוסף ובוחן ראיות להפרות של זכויות אדם בסוריה.

(עדכון ראשון: 10:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully