וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: נסע נגד כיוון התנועה בכביש 1 וסיכן את הנהגים

14.6.2018 / 20:45

במהלך האירוע שהתרחש בשבוע שעבר נסע כלי רכב מסחרי בנתיב הנסיעה לכיוון מזרח סמוך לנמל התעופה בן גוריון. הפקחים מ"נתיבי ישראל" נדהמו בחדר הבקרה כשגילו כי הנהג החליט לפתע לנסוע נגד כיוון התנועה תוך סיכון שאר הנהגים בכביש. צפו

צילום: נתיבי ישראל, עריכה: תומר לוי

העובדים בחדר השליטה של "נתיבי ישראל" נדהמו לנוכח האירוע החריג שהתרחש בשבוע שעבר בכביש 1 סמוך לנמל התעופה בן גוריון. במהלך האירוע, שהתרחש ביום שבת האחרון סמוך לשעה 05:30 בבוקר נצפה כלי רכב מסחרי (ואן) נוסע נגד כיוון התנועה.

בתיעוד האירוע שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה הרכב בצבע לבן, נוסע מערב בניגוד לכיוון התנועה. למרבה המזל, האירוע התרחש בזמן לא עמוס במיוחד כך שהכביש עצמו היה יחסית ריק מכלי רכב נוספים. בשלב מסוים ומסיבה לא ברורה כלי הרכב ירד לשולי הדרך, ושם המשיך בנסיעתו בניגוד לכיוון.

תיעוד מלחיץ: רכב נוסע נגד כיוון התנועה על כביש 1. צילום: נתיבי ישראל, מערכת וואלה! NEWS
התקרית בכביש 1. מתוך התיעוד/מערכת וואלה! NEWS, צילום: נתיבי ישראל

"מדובר בנס של ממש", אמר גלעד נאור, מנהל מחלקת פרויקטים בנתיבי ישראל. "תוצאתה של תאונה חזיתית במהירות גבוה לרוב היא גזר דין מוות, זאת משום שמשמעותה היא כמו התנגשות בקיר בטון. אם בתאונות שאינן חזיתיות ישנה הפחתה של האנרגיה הן בשל קיזוז המהירויות והן של ספיגת האנרגיה ע"י שני הגופים, במצב זה בו מנגנון הפגיעה חזיתית המשמעות היא קטלנית. הצטרפו אלינו בנתיבי ישראל להצלת חיי אדם, באמצעות דיווח על מפגעי דרך אל מרכז ניהול התנועה הלאומי של נתיבי ישראל - באמצעות חיוג אל מוקד החירום 2120*".

על פי נתוני עמותת אור ירוק כ-3,000 נהגים ונהגות נתפסו נוהגים נגד כיוון התנועה או בנסיעה לאחור בשנת 2013. "במזל גדול לא אירעה כאן תאונת דרכים קטלנית כפי שקרה לא פעם במקרים דומים", אמר ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק. "למשטרת התנועה יש כ-200 ניידות בלבד במקום 450 כפי שהממשלה קבעה והתוצאה היא שנהגים לא חוששים להיתפס על ידי המשטרה. כדי למנוע מראות כאלה בעתיד חייבים לחזק את המשטרה בתוספת ניידות ושוטרים שירתיעו נהגים מלבצע עבירות תנועה שמסכנות את החיים של כולנו".

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully