וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלאור אזריה מבקש נשק: "מטילים אימה על בני משפחתי"

14.6.2018 / 10:25

החייל שהורשע בהריגה של מחבל מנוטרל ושוחרר לאחרונה ממאסר, הגיש בקשה למשרד לביטחון פנים לאפשר לו להחזיק אקדח ברישיון - למרות הרשעתו בפלילים. ח"כ בוקר, שהגישה את הבקשה הקודמת בעניינו: "מקבל תמונות של חיילים שותתי דם"

עריכה: יאיר דניאל

בוידאו: אלאור אזריה משתחרר ממאסר, בחודש שעבר

אלאור אזריה, החייל שהורשע בהריגה של מחבל בחברון, ומשפטו עורר סערה גדולה בישראל, הגיש לפני זמן קצר (חמישי) בקשה חריגה למשרד לביטחון הפנים לאפשר לו להחזיק אקדח ברישיון, למרות הרשעתו בפלילים. הבקשה הוגשה על ידי אזריה לאחר שבקשה דומה שהגישה בשמו ח"כ נאוה בוקר מ'הליכוד' לא נענתה היות וזו צריכה להיות מוגשת על ידי האזרח המבקש.

"בחודשים האחרונים הוגשו למשטרת ישראל 14 תלונות", כתב אביו צ'רלי במכתב שמנמק את בקשת בנו. "בכללן תלונות המגיעות בעקבות איומים ישירים על חיי בני". אל בקשתו צורף גם המכתב ששלחה בעבר ח"כ בוקר בעבר למשרד לביטחון הפנים לפיו אזריה ובני משפחתו "נתונים לאיומים ולהטרדות מזה כשנתיים". היא טענה בשם המשפחה כי "לאחרונה עם שחרורו של אלאור התחדשה מתקפת האיומים וההסתה נגדו ונגד בני משפחתו".

אלאור אזריה ליד הוריו בוועדת החצי שלו, קריה, תל אביב, 14 במרץ 2018. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
מבקש להחזיק אקדח - למרות הרשעתו בפלילים. אלאור אזריה/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

באותו מכתב ציינה ח"כ בוקר דוגמאות להסתה נגד אזריה. "מדי שבוע נשלחות אליהם הודעות בהן איומים על חייהם. בהודעות, המאיימים לא בוחלים בשום אמצעי כדי להטיל אימה על בני המשפחה. בין היתר נשלחות הודעות עם תמונות בעלות אופי פורנוגרפי, תמונות בהן חיילי צה"ל שותתפים דם כרמז לבאות וכמובן איומים מפורשים על חיי אלאור".

לדבריה, "לאור האיום הממשי לחייו, יש לאפשר לו לשאת נשק, וזאת חרף הרשעתו בפלילים". היא ציינה במכתב כי אזריה הוא "לוחם מצטיין" ומלבד ההרשעה בתיק הידוע, אין לו רישומים פליליים. סמכות מתן הרישיונות הנוגעים לכלי נשק הופקדה בידי האגף לרישוי כלי יריה במשרד לביטחון הפנים, ואולם בקשות חריגות מגיעות לעתים גם לפתחו של השר הממונה.

ח"כ נאוה בוקר, טקס חניכת סירות משטרה למערך הימי של משטרת ישראל. מרינה הרצליה 9 בפברואר 2017. מגד גוזני
"לאור האיום הממשי לחייו, יש לאפשר לו לשאת נשק, וזאת חרף הרשעתו בפלילים". נאוה בוקר/מגד גוזני

אלאור אזריה שוחרר בחודש מאי ממאסר לאחר שריצה תשעה חודשים. אזריה שוחרר יומיים לפני המועד שנקבע לו כדי שיוכל להשתתף בחתונת אחיו.

על אזריה נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. הערעור שהגיש לבית הדין לערעורים נדחה על ידי חמישה שופטים. מאוחר יותר קיבל הרמטכ"ל באופן חלקי את בקשת ההקלה שהגיש וקיצר את עונשו בארבעה חודשים, ובהמשך קיצרה ועדת השחרורים הצבאית את עונשו בשליש, כך שבפועל ישב החייל בכלא כתשעה חודשים מתוך 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully