וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט בגרמניה אישר עסקת חכירת מל"טים מישראל

13.6.2018 / 23:35

הממשלה והפרלמנט במדינה אישרו את העסקה בגובה של כמיליארד אירו. בשנה שעברה, בלמה המפלגה הסוציאל דמוקרטית במדינה את העסקה, בטענה כי המל"טים נושאים נשק. נתניהו בירך על אישור העסקה: "ביטוי לשותפות האסטרטגית בין גרמניה לישראל ועדות לפוטנציאל התעשייה הישראלית"

מל"ט איתן של התעשייה האווירית. התעשייה האווירית, מערכת וואלה! NEWS
מל"ט מדגם איתן/מערכת וואלה! NEWS, התעשייה האווירית

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הערב (רביעי) את ממשלת גרמניה והפרלמנט הגרמני, לאחר שאלה אישרו את עסקת החכרת מטוסים ללא טייס (מל"טים) מישראל. שווי העסקה שנחתמה - מיליארד אירו.

בגרמניה אישרו את העסקה לאחר שלפני כשנה קידומה נבלם על ידי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD) במדינה, זאת בשל התנגדותה לשימוש במל"טים חמושים. שרת ההגנה ומפקד חיל האוויר הגרמני מתחו ביקורת על בימים ההם על ההחלטה לבלום את עסקת חכירת המל"טים מדגם "הרון TP", ואמרו כי הם הכרחיים להגנה על הכוחות הגרמניים.

בהסכם הקואליציוני החדש שנחתם בגרמניה בחודש פברואר הוסכם כי למרות המהלכים הקודמים, העסקה תקודם. עם זאת הוחלט לדחות כל החלטה על התחמשות עתידית לאחר דיון בפרלמנט בנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מסיבת עיתונאים בפריז, 5 ביוני 2018. רויטרס
בירך על אישור העסקה. נתניהו/רויטרס

ראש הממשלה נתניהו שוחח על קידום העסקה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפגישותיהם הקודמות ובשבוע שעבר. "זוהי תרומה עצומה לתעשיית הביטחון הישראלית ולכלכלת ישראל", אמר הערב נתניהו, שאף הודה לקנצלרית מרקל על קידום העסקה. "עסקת הענק היא ביטוי לשותפות האסטרטגית בין גרמניה לישראל ועדות לפוטנציאל של התעשייה הישראלית לתרום למדינות כמו גרמניה".

כיום, תכנית החכירה כוללת שני חוזים נפרדים. הראשון - מול חברת "איירבוס", המנהלת את ענייני המל"טים, ואילו השני מול ממשלת ישראל - העוסק בהדרכה תשתיות ולוגיסטיקה. עוד עולה כי תכנית החכירה הנה זמנית עד שלהשלמת פיתוח המל"ט האירופי בשנת 2025.

גם ראש מטרה חיל האוויר הגרמני, אינגו גרהרץ, בירך על אישור העסקה. לדבריו, המל"טים שיוחכרו יספקו הגנה טובה יותר לכוחות הגרמניים בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully