וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות בעבודה מחריף: פרץ דורש מאבי גבאי לעבור בדיקת פוליגרף

13.6.2018 / 21:24

לאחר חילופי דברים קשים סביב ניסיונו של יו"ר המפלגה לבטל את הבחירות לוועידה, שלח פרץ מכתב ובו התנגד לטענות פעילים המזוהים עם גבאי, שלפיהן הקליט את העימות והדליפו. במכתב דרש בדיקת אמת לכל הנוכחים בישיבה, בהם הוא עצמו וגבאי

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) דרש היום (רביעי) מיו"ר המפלגה אבי גבאי להעביר את הנוכחים בישיבת הנהלת המפלגה אתמול בדיקת פוליגרף. בישיבה פרץ עימות בין גבאי ופרץ, סביב רצונו של הראשון לבטל את הבחירות לוועידת המפלגה. פרץ שיגר היום מכתב לגבאי באמצעות עורך דינו אמיר טיטונוביץ, שבו קבל על כך שפעילים המזוהים עם גבאי האשימו את פרץ בהקלטת הישיבה והדלפתה לתקשורת.

"על כן, למען הבהרת הדברים והוצאת האמת לאור, יש לבצע לכל הנוכחים, לרבות לח"כ פרץ והיו"ר גבאי, בדיקת פוליגרף, על מנת לשים את העניין מאחורינו ולטובת עתיד המפלגה", נכתב במכתב.

עמיר פרץ מצביע בשדרות. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
"לשים את העניין מאחורינו ולטובת המפלגה". פרץ/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן

העימות פרץ אתמול, כאמור, סביב ניסיונו של גבאי לבטל את הבחירות לוועידת המפלגה שצפויות להתקיים בסוף החודש, שעליו פורסם לראשונה בוואלה! NEWS. הנהלת המפלגה התכנסה כדי לדון בהצעתו של גבאי לביטול הבחירות, שבהן היו אמורים להיבחר כ-4,000 צירי ועידה חדשים ולהתקבל כ-5,300 איש שנרשמו כמועמדים לבחירות כצירים באופן אוטומטי. פרץ, שהתמודד מול גבאי על ראשות המפלגה בשנה שעברה, הגיע לישיבה ודרש מגבאי להופיע בפני ההנהלה ולשאת דברים. לדברי גורמים שנכחו בישיבה, בין השניים נוצרו חילופי דברים קשים.

פרץ האשים את גבאי בפגיעה בדמוקרטיה ואמר: "אני יודע שדמוקרטיה זה קשה. הכי קל להיות בדיקטטורה". הוא תקף את התנהלותו של יו"ר המפלגה ואמר כי "זו המפלגה הכי עסקנית שהייתה אי פעם". אחרי שנטש את הדיון בזעם, לדברי גורמים בעבודה, אמר גבאי כי "עם כל הכבוד לאמירות של עמיר על דמוקרטיה, הוא לא ילמד אותי אחרי שהוא עזב את המפלגה פעמיים בשביל מפלגות לא דמוקרטיות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אבי גבאי באוניברסיטת בן גוריון, באר שבע. ראובן קסטרו
"הוא לא ילמד אותי על דמוקרטיה". גבאי/ראובן קסטרו

סופו של דבר, ההצעה של גבאי אושרה על ידי הנהלת המפלגה, ובהמשך תובא לאישור ועדת החוקה של המפלגה והוועידה היוצאת - הגוף הבוחר העליון במפלגה. עם זאת, גורמים במפלגת העבודה אמרו לוואלה! NEWS כי בדיון עלו קשיים משפטיים מהותיים עם ההצעה לביטול הבחירות, וכי יו"ר ועדת החוקה, דוד ליבאי, הביע התנגדות למהלך. לדברי הגורמים, פרץ ופעילים נוספים כבר מכינים צעדים משפטיים כדי להילחם ולמנוע את ביטול הבחירות.

ועידת מפלגת העבודה היא הגוף הבוחר העליון במפלגה, שמקבל את ההחלטות הפוליטיות והאידיאולוגיות כמו חיבורים, איחודים, שריונים, ונושאי מדיניות שונים. אחת לכמה שנים צירי הוועידה נבחרים מחדש, כשהפעם הקודמת שהתקיימו בחירות לגוף הייתה בשנת 2012. גבאי, שנבחר לתפקידו ביולי אשתקד, הודיע בחודשים האחרונים כי הוא מעונין להגדיל את מספר הצעירים בוועידה כדי לרענן את המפלגה, לפתוח את השורות, וגם להחליש את כוחם של בכירים אחרים במפלגה, העומדים בראש מחנות של פעילים שיכולים להקשות על אישור החלטות. בתחילה, גבאי הציע לפתוח את הוועידה לכלל המתפקדים - ולתת ל-60 אלף מתפקדי העבודה את הכוח לקבל את ההחלטות במפלגה, אך הרעיון הזה נגנז במהרה ובמקום זאת סוכם על הגדלת מספר הצעירים בוועידה מכ-2,200 ל-4,000, במהלך שנועד, לדבריו "לרענן ולפתוח את השורות". כעת הוא מקדם יוזמה לביטול הבחירות כליל, ולקבלתם של כל 5,300 החברים שנרשמו כמועמדים בבחירות כצירים באופן אוטומטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully