וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על פרשת הצוללות: מצפה להתנצלות; לפיד: הכניס שחיתות

13.6.2018 / 19:09

ראש הממשלה קרא ליו"ר יש עתיד ולמי שכיהן כשר הביטחון בממשלתו להביע התנצלות על דבריהם, זאת לאחר שלדבריו "התברר לחלוטין שהשיקולים שלי בעניין הצוללות וכלי השיט היו ענייניים". לפיד השיב: נתניהו הכניס שחיתות לקודש הקודשים, עליו להתנצל בפני עם ישראל

צילום: לע"מ

אחרי שאתמול מסר עדות בפרשת הצוללות אך לא נחקר כחשוד במסגרתה, ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף היום (רביעי) את יריביו הפוליטיים ואף דורש מהם בקולו להתנצל על שהאשימו אותו במעורבות בה. בסרטון שהעלה בעמוד הפייסבוק שלו קרא נתניהו ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, לשר הביטחון לשעבר משה יעלון, ולכלי התקשורת להתנצל על הדברים שייחסו לו.

"במשך חודשים ארוכים שמענו כל מיני סיפורי בדותות עליי, וכל מיני צילומים שרואים אותי עולה ויורד מצוללות, כביכול שהחלטתי החלטות כאן משיקולים זרים", אמר נתניהו. "אתמול התברר לחלוטין שהשיקולים שלי בעניין הצוללות וכלי השיט היו ענייניים לחלוטין וכמו תמיד היו בעד ביטחון ישראל. עכשיו, הייתי מצפה לשמוע מכלי התקשורת ומפוליטיקאים כמו לפיד וכמו בוגי יעלון - שיתנצלו. הם לא עשו את זה עד עכשיו. אבל איך אומרים? האוויר יצא מהבלון הזה וסופו לצאת מכל שאר הבלונים האחרים. האם הם יתנצלו? ספק, אבל אפשר לקוות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מסיבת עיתונאים בפריז, 5 ביוני 2018. רויטרס
נתניהו: "מצפה להתנצלות"/רויטרס

לפיד מצדו, לא נשאר חייב, וטען כי נתניהו "צריך להתנצל בפני עם ישראל על שהכניס שחיתות ל'קודש הקודשים' של הביטחון הישראלי". "לראש הממשלה יש שתי אפשרויות, שתיהן גרועות", אמר לפיד. "הראשונה היא שיתברר שאכן שהוא מעורב, ועל כך אני מאחל ומתפלל שיתברר שזה לא נכון. השנייה, הטובה מבחינתו היא שיתברר כי איבד שליטה על לשכתו, ומקורבים ובני משפחתו קיבלו עמלות במיליונים על עסקה ביטחונית אסטרטגית רגישה. ראש הממשלה צריך לענות לציבור הישראלי על שאלה אחת: למה הסכמת שהגרמנים ימכרו צוללות מתקדמות למצרים, מי ביקש ממך ולמה ביקשו ממך?".

יאיר לפיד, הכנס הבינ"ל השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) "הערכה אסטרטגית לישראל 2018", היכל התרבות, ת"א. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
"נתניהו צריך להתנצל בפני עם ישראל". לפיד/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

לפיד, ששימש כשר אוצר של נתניהו בממשלה הקודמת וחבר בקבינט המדיני ביטחוני, העיד במשטרה גם הוא בפרשת הצוללות, ובשנה האחרונה הוביל מתקפה על נתניהו בכל הקשור לנושא. הטענה המרכזית של לפיד התמקדה בכך שראש הממשלה נתן לגרמניה אישור למכור צוללות למצרים מבלי לעדכן את שר הבטחון ומערכת הביטחון.

בנוסף, יו"ר יש עתיד העיד גם במסגרת חקירת תיק 1000, אמר בשורה של ראיונות כי פרשת הצוללות היא "השחיתות החמורה בתולדות המדינה". "זה לא חמגשיות. זה לא בקבוקים. זה ביטחון המדינה. זה קודש הקודשים", אמר בנובמבר האחרון.


לבקשת ההתנצלות של נתניהו עצמו קדמה דרישה דומה מטעם הליכוד. אתמול, אחרי החקירה, שנמשכה כשש שעות, לפיד צייץ בטוויטר: "עכשיו כשנתניהו העיד בפרשת הצוללות הגיע הזמן שיסביר מדוע אישר לגרמנים מכירת צוללות מתקדמות למצרים. מי ביקש זאת ממנו? ולמה?". כמה שעות לאחר מכן, הליכוד הוציא הודעה בה נכתב "מתי לפיד יתנצל על שקריו בפרשת הצוללות, לאחר ששוב הובהר היום סופית כי נתניהו כלל אינו חשוד בנושא? איך אפשר להאמין למילה שיוצאת ליאיר לפיד מהפה?".

בנוסף, בליכוד תקפו את תלונותיו של לפיד על קמפיין השמצות אגרסיבי שמנוהל נגדו ברשתות החברתיות בשבועות האחרונים ורמיזותיו כאילו מדובר במהלך שמובל על ידי אנשי הליכוד. אתמול פורסם בערוץ 2 כי מי שעומד מאחורי עמודי הפייסבוק הפועלים נגד לפיד הוא דווקא יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי. "מתי יאיר לפיד יתנצל על שקריו בנוגע לכך שהליכוד מימן נגדו קמפיין ממומן ולא-רשמי בפייסבוק, לאחר שנחשף כי מדובר בקמפיין שהפעיל בכלל אבי גבאי?", נמסר בהודעת הליכוד.

כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
"נתניהו החל להתגאות בפרשה". גבאי/ניב אהרונסון

גם יו"ר העבודה אבי גבאי, תקף הערב על דבריו של נתניהו, למרות שהאחרון לא פנה אליו בדבריו בעניין פרשת הצוללות. "ראש הממשלה עבר להתגאות בפרשיית הצוללות", אמר. "המשמעות היא שיש שתי אפשרויות: או שזו פרשיית השחיתות הכי גדולה שהיתה כאן אי פעם, או שזו הפארסה הניהולית הכי גדולה שהיתה כאן אי פעם. אין אפשרויות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully